آلبوم شیفت شب | دگردیسی در سفری درونی

شورچه

امیرحسین شورچه، موزیسین اهل مشهد آلبوم جدیدش، «شیفت شب» را به تازگی منتشر کرده. فضای آلبوم شیفت شب شبیه به سفری درونی‌ست که با فرم روایی‌اش، مخاطب را با خود همراهی می‌کند.

سامان
سامان
امیرحسین شورچه آلبوم شیفت شب

امیرحسین شورچه، موزیسین اهل مشهد آلبوم جدیدش، «شیفت شب» را به تازگی منتشر کرده. فضای آلبوم شیفت شب شبیه به سفری درونی‌ست که با فرم روایی‌اش، مخاطب را با خود همراه می‌کند.




مفهوم “شب” در قطعات نقش پررنگی دارد. شب نمادی از تاریکی، به غیر از آن مأمنی‌ست برای خلوت‌گزینی‌ و عمیق شدن در خود. آلبوم مملو است از احساسات عمیق مشترک بشری، حس‌هایی مثل دلتنگی، انزواطلبی، ترس، امید و شوق برای آزادی. در روایت کلی آلبوم، یک منجی نجات‌بخش هم حضور دارد که شاید نمادی از قهرمان درون باشد. قهرمان از قلمرویی که ما می‌شناسیم به ظلمات سفر می‌کند و آن‌جا خوانی را پشت سر می‌گذارد و سرانجام به نور می‌رسد. اما این نور مثل افسانه‌ها، نور درخشان روز نیست. سفر به روشنایی ماه در یک شب مهتابی منتهی میشود.

Amirhosein Shoorcheh · آلبوم شیفت شب

خودِ هنرمند در توصیف «شیفت شب» اینطور نوشته:
این آلبوم آخرین تاخت‌وتاز انسان‌هایی است که در دل مصائب‌شان، رویا می‌بافند. عاشقانی که پای در زنجیر دارند ولی به روزی فکر می‌کنند که راه خاکی را به راه شیری وصل خواهند کرد. همان‌قدر که قدرتمندند، آسیب‌پذیرند. همان‌قدر که شیرۀ زندگی را می‌مکند، پرافسوس‌اند.