«هنر دیدن» شماره 4 | هنر در دنیای واقعی موضوع مهمی‌ است؟

شمیم
شمیم
رنه مارگاریت هنر دیداری هنر تجسمی قطار

نگرشی غالب و مسلط وجود دارد که هنر در دنیای واقعی موضوع مهمی نیست. اما مطالعۀ هنر می‌تواند به ارتقای درک و توانایی ما برای انتقال مفاهیم به دیگران، کمک کند. این مهارت‌ها، بسیار کاربردی و مفیدند و بر کیفیت زندگی انسان تاثیر می‌گذارند .

این مهارت‌ها می‌توانند زندگی ما را نجات بخشند. دکترها، پرستارها و مجریان قانون می‌توانند.از نقاشی، مجسمه‌سازی و عکاسی به عنوان ابزاری برای بهبود مهارت‌های ارتباطی و افزایش دقت و تیزبینی خودشان استفاده کنند. که مهارت‌هایی مهم و حیاتی در طی روند بررسی و مواقع اضطراری محسوب می‌شوند.اگر شما در حال درمان جراحت و یا بیماری باشید در حال بررسی یک صحنۀ جرم باشید و یا تلاش کنید تا هرکدام از این موارد را را به یکی از همکارانتان توضیح دهید، هنر می‌تواند در انجام بهتر این کارها به شما کمک کند.

خب بیایید فرض بگیریم شما یک پلیس و یا یک پزشک هستید. در همین حال تصور کنید که در یک موزه حضور دارید و در حال تماشای یک نقاشی هستید. نقاشی ” زمان مبهوت(1938) از رنه ماگریت (+) نقاش بلژیکی فضای مرموز و پیچیده‌ای را به تصویر می‌کشد و تجزیه و تحلیلی را می‌طلبد که به آنچه برای علایم بیماری و یا صحنه‌ای از جرم نیاز داریم بی‌شباهت نیست. یک قطار مینیاتوری که مبداء و مقصد آن ناشناخته است و از شومینه در حال خارج شدن است و دود لوکوموتیو به نظر می‌رسد که در حال بالا رفتن از دودکش شومینه است و همچنین به وضوح می‌بینیم که آتشی در شومینه وجود ندارد دلهره و هراسی در صحنه به واسطۀ خالی بودن اتاق نشیمن، احساس می‌شود که با  کف‌پوشی از جنس چوب و قالب‌های تزیینی دیواری در سمت راست شومینه این حالت  تشدید می‌گردد. روی طاقچۀ بالای شومینه دو شمعدان و یک ساعت قرار گرفته‌است. پشت این اشیا، یک آیینۀ بزرگ قرار دارد که فضایی خالی را نشان می‌دهد و تنها بازتاب قسمتی از اشیائی است که روبروی آیینه قرار دارند یعنی شمعدان ها و ساعت همجواری اشیاء در اطراف قطار در حال حرکت سوالات متعددی را بوجود می‌آورد که به نظر می‌رسد  پاسخ‌های واضحی ندارند.

رنه ماگریت | زمان مبهوت
در ادامه بخوانید