«آيا تامینو جاى جف باكلى را میگيرد؟» اوايل همين هفته، مجلۀ Independent با اين تيتر داغ توجه زيادى جلب كرد. چيزى از متولد شدن او نگذشته بود كه باکلى درگذشت، اما تامينوى ٢١ ساله ترديدها را در مورد اين گمانهزنى خيلى خوب بىاعتبار كرد.
منبع [button color=”red” size=”small” link=”https://letithappenmusicblog.com/” icon=”” target=”true”]Let It Happen[/button] | ترجمه: نگار خلف
باور به اين تيتر با آهنگ اول از آلبوم Amir به اسم “Habibi” راسختر مىشود، درست همان جايى كه تامینو شنونده را مهمان روايتى پرخواهش و عاشقانه مىكند. اگر چه اين آهنگ قبلاً به شكل EP منتشر شده بود، “Habibi” به اين آلبوم حس اضطرار بخشيده است و اينجا تامینو بى پرده مىگويد كه خبرى از توافق در اين آلبوم نيست. اگر حتى اين هم براى محبوب دلها شدن كافى نيست، فالستوى تامینو قطعاً مثل تيرِ كيوپيد از جهانى ديگر به قلبها فرود خواهد آمد.
اگر ماهيت آلترناتيوش را در نظر بگيريم، شايد موسيقى او در دستۀ آنچه «پاپ» نام گرفته نگنجد. البته آهنگ “Tummy” خلاف اين را ثابت كرده است. در موقعيتى مشابه با آهنگ “Someone New” از هوزير يا “Let it Go” از جيمز بِى، شنيدن اين آهنگ هم از ايستگاههاى راديويى عامهپسند متعجبمان نخواهد كرد.
بايد گفت كه طرفداران تامينو كم نيستند؛ كالين گرينوود (بيسيست گروه Radiohead) در آهنگ “Indigo Night” حضور دارد. گرينوود تنها همكار او در اين آلبوم نيست؛ اركستر Nagham Zikrayat (در عربى به معنى نوستالژى موسيقايى) هم او را همراهى كردهاند. اين اركستر جمعى از موسيقيدانهاى عرب است كه بيشترشان پناهندگان عراقى و سورى بودهاند. ارتباط آنها با تامينو آنجايى شروع شد كه از او دربارۀ تمايلش به خواندن آهنگهاى محرم فؤاد (بازيگر و خوانندۀ معروف مصرى و البته پدربزرگ تامينو) پرسيدند. دربارۀ اهميت حضور Nagham Zikrayat در اين آلبوم LP، تامينو گفت و گويى با وبسايت bandsintown داشته است. از نظر او:
اولين و مهم ترين دليل براى همكارى با آنها موسيقیدانهاى بى نظير گروه است. از اولين لحظهاى كه نواختن آن¬ها را شنيدم منقلب شدم. دوم اينكه دوست داشتم نواى اركستر عربىِ (firqa’s) دوران طلايى (مثل كسانى كه با پدربزرگم نواختند) را دوباره زنده كنم. بعد از اينكه آغازِ تنظيم جديد را نوشتم، فهميدم كه به آن موسيقى منحصر به فرد نياز دارم و يک اركستر هميشگىِ كلاسيک غربى فضاى دلخواهم را ايجاد نخواهد كرد.
آلبوم با “Persephone” به پايان مىرسد. تامینو (Tamino) در آن از افسانۀ يونانى ربوده شدن پرسفونه توسط هادس (Hades) فرمانرواى جهان زيرزمينى به عنوان استعاره از “جدال بين عشقى اغواگر و نيهيليسمى ويرانگر” استفاده كرده است.
آلبوم Amir در حال حاضر منتشر شده است.
[button color=”red” size=”small” link=”https://owrsi.com/author/parasounder/” icon=”” target=”true”]مطالب دیگرِ پاراساندر[/button]