Crows In The Rain – کلاغ ها در باران

سامان
سامان
کلاغ ها در باران crows in the rain رویای اول: آبی تیره

گروه پست راک « کلاغ ها در باران » (Crows in the Rain) پاييز 93 با حضور مسيح تاج و حامد فهیمی شکل گرفت. اسم گروه از اولین تجربه تمرین و ضبط چند ساعتۀ مسیح و حامد می‌آید. روزی که برای اولین بار قطعه‌ای را ضبط می‌کنند و بعد از اتمام کارشان پرواز کلاغ‌ها دورتادور آپارتمان‌ نظرشان را جلب می‌کند. اسم آن قطعه را می‌گذارند «کلاغ‌ها در باران» که هیچ‌وقت هم منتشر نشد‌.
طی سال‌های گذشته، هنرمندان مختلفی به گروه ملحق و یا به دلیلی از گروه جدا شده‌اند. کلاغ ها در باران موفق شده تا امروز پنج آلبوم منتشر کند و جایگاه خود را نه تنها در بازار موسیقی مستقل داخلی که در خارج از ایران نیز پیدا کند. گواه این موضوع نیز انتخاب آثارشان در لیست‌های متعدد برترین بندهای پست راک/امبینت است.

در ادامۀ مطلب روند فعالیت‌های گروه و همین‌طور لینک تهیه آلبوم‌های گروه را قرار داده‌ایم.

از آبان 93 تا پاييز 94، چهار سينگل تِرک منتشر کردند؛
1. Forgotten Childhood
2. You Were There
3. Dreaming
4. The Tale Of Creation Within Her Being (Atman Of Abhimata)


بهمن 94 اولين آلبوم خودشان رو با عنوان You Are Dying In My Arms (the frozen last gasps) منتشر کردند (شامل 10 آهنگ با یک خط روایت داستانی و به هم پيوسته).

https://soundcloud.com/crowsintherain/sets/you-are-dying-in-my-arms-the

پاييز95 اميرحسين به عنوان درامر به گروه اضافه شد. گروه به مدت يک سال در سکوت بود تا دومين آلبوم خودشان را که حاصل تجربۀ سفری مشترک بود، منتشر کردند. عنوان آلبوم : Little Girl and Lost Blossom و شامل 6 قطعۀ به هم پيوسته بود.

https://soundcloud.com/crowsintherain/sets/little-girl-and-lost-blossom

سال 96 Crows in the Rain سومين آلبوم خود را ضبط کرد و در بهار 97 اين آلبوم با عنوان  Ashes of the Past  با همکاری لیبل ایتالیایی  Hortus Conclusus Records منتشر شد. آلبوم شامل 11 قطعه داستانی بود و دومين آلبوم بلند اين گروه محسوب می‌شد.

https://soundcloud.com/crowsintherain/sets/ashes-of-the-past

چهارمین آلبوم کلاغ‌ها در باران، اندوهی برای یک رویای ناتمام حول داستان دختری به اسم ساداکو ساساکی (Sasaki Sadako) شکل گرفته. ساداکو که در نتیجه بمب اتمی هیروشیما دچار بیماری شده‌بود امید به زندگی‌اش را از دست نداد. یکی از دوستان نزدیک او در بیمارستان، برای او افسانۀ هزار درنای کاغذی را تعریف کرد. افسانه‌ای ژاپنی که بر اساس آن، اگر شخص بیماری هزار درنای کاغذی بسازد، خداوند آرزویش را برآورده خواهد کرد و بیماری‌اش را شفا می‌دهد. او این افسانه را به فال نیک گرفت و شروع به ساختن درناهای کاغذی کرد و آن‌ها را به سقف اتاقش در بیمارستان آویخت.

https://soundcloud.com/crowsintherain/sets/sorrow-for-an-unfinished-dream

آلبوم پنجم کلاغ ها در باران را می‌توان یک کانسپت آلبوم دانست. آلبومی که از ۹ قطعه تشکیل شده و هر قطعه متناسب با نامش داستانی برای بازگو کردن دارد. از این ۹ قطعه، نام ۷ قطعۀ میانی آلبوم نشان و تلفظی از کلمۀ «رویا» را در خود دارد. رویایی موسیقایی که برای اولین بار قرار است بشنویم.

کلاغ ها در باران crows in the rain
در ادامه بخوانید