آلبوم جدید Crows in the Rain | پرواز در عالم خیال

امیرمحمد
امیرمحمد
کلاغ ها در باران crows in the rain رویای اول: آبی تیره


گروه پست راک Crows in the Rain «کلاغ ها در باران» پس از موفقیت آلبوم «اندوهی برای یک رویای ناتمام» که مورد توجه زیادی قرار گرفت، به تازگی آخرین آلبوم خود را با نام «drim wan: dark blu» منتشر کرد‌ه‌است.


Crows in the Rain طی چند سال فعالیت، صدای خود را پیدا کرده‌اند و قطعات‌شان در سطح جهانی قابلیت ارائه شدن داشته و گواه این موضوع نیز انتخاب آثارشان در لیست‌های متعدد برترین بندهای پست راک/امبینت است.
آلبوم جدید کلاغ ها در باران را می‌توان یک کانسپت آلبوم دانست. آلبومی که از 9 قطعه تشکیل شده و هر قطعه متناسب با نامش داستانی برای بازگو کردن دارد. از این 9 قطعه، نام 7 قطعۀ میانی آلبوم نشان و تلفظی از کلمۀ «رویا» را در خود دارد. رویایی موسیقایی که برای اولین بار قرار است بشنویم.
آغازِ آلبوم، شروع خواب ماست که حرکات چشم در Rem نوید رویایی عمیق را می‌دهد. قطعه‌ای که اتمسفر انتهایی آن ما را در عمق فرو می‌برد. پیشروی در این فضای شنیداری‌، ما را وارد دنیاهای دیگری می‌کند. ابتدای رویا که بدعت آن به ما در this is another drim نشان داده می‌شود و فضای تغییر کردۀ قطعه ما را با خودش همراه می‌کند.
قطعات بعدی در مسیر رویا قرارمان می‌دهند و به خاطر سپردن رویایی را به ما گوش‌زد می‌کنند که در حال رسیدن به میانه‌هایش هستیم. طولانی‌ترین آهنگِ آلبوم اوجِ فرو رفتن در این عالم خیال است. رویایی که سرشار از تعلیق و سکوت شده و قرینه بودن قطعه بی‌مکانی را تشدید می‌کند.
گذر از بی‌وزنی میانی، ما را فضایی روشن قرار می‌دهد. با ادامۀ راه، خواب ما رنگ آبی تیره به خود می‌گیرد؛ رویایی که امید یافتن دارد.
در قطعۀ آخر انگار مجدد پا در عالم فیزیکی می‌گذاریم. کابوس وحشتناکی که در سیکلی معیوب تکرار می‌شود و آن را به خوبی می‌شناسیم.

در ادامه بخوانید