پلی‌لیست «فولک فابریک» | همکاری مشترک نینجاهای بدشانس با اورسی

سبک موسیقی فولک فابریک نوعی زیبایی‌شناسی از فرهنگ‌های مختلف و از گذشته که فرمی مدرن می‌گیرد و گذشته و آینده را همزمان تداعی می‌کند.

سامان
سامان
پلی لیست فولک فابریک folk fabrique

موسیقی فولک یکی از بخش‌های اصلی موسیقی است که امروزه اغلب به موسیقی محلی سنتی و موسیقی محلی معاصر تقسیم می‌شود. سبک‌های بسیاری از موسیقی محلی وجود دارد که همۀ آنها را می‌توان در سنت‌های مختلف طبقه‌بندی کرد که به طور کلی بر اساس ترکیبی از مرزهای قومی، مذهبی، قبیله‌ای، سیاسی یا جغرافیایی دسته‌بندی می‌شود.

owrsi · Folk Fabrique | فولک فابریک

آهنگ‌های انتخاب‌شده در این لیست شامل قطعاتی ساختۀ گروه‌هایی از فرهنگ‌های مختلف ا‌ست که از ملودی‌ها و نغمه‌های فولکلور قدیمی الهام می‌گیرند و کارهای نو و تازه‌ای را می‌سازند که حس‌وحال و ریتم و صدایی معاصر و امروزی دارد، اما در آن واحد انگار ما را با چیزی که برای‌مان آشناست، مواجه می‌کند. نوع نغمه‌پردازی‌شان یادآور نواهای عاشیق‌هایی‌ست که قرن‌ها پیش زیسته‌اند، یا کولی‌های کوچ‌نشین و بادیه‌نشین یا حتی ساکنین شهرهایی با عقبه تاریخی. نوعی زیبایی‌شناسی از گذشته که فرمی مدرن می‌گیرد و گذشته و آینده را همزمان تداعی می‌کند و همین ویژگی آن‌ها را در سبک «فولک فابریک» قرار می‌دهد.