محمد ح زارعی موسیقی الکترونیک

محمد ح زارعی (متولد تهران، ۱۳۶۴) هنرمندی در حیطه ی صدا و موسیقی الکترونیک است که زمینه‌ی فعالیت هایش شامل آهنگسازی، طراحی صدا و چیدمان های صوتی و تصویری می شود. آثار هنری او عموماً سعی بر آشکار کردن زیبایی نهان در اصول پایه ی فیزیکی دارند که انتشار امواج صدا و نور مبنای آن را تشکیل می دهند.
 
آثار زارعی در نمایشگاه ها و فستیوال های بین المللی گوناگونی مانند فستیوال نیوزیلند، سمپزیم بین المللی هنرهای الکترونیک، همایش بین المللی موسیقی دیجیتال، و همایش هنرهای دیجیتال تهران به نمایش داده شده است. در سال ۱۳۹۴ چیدمان صوتی و تصویری او با نام «رسپینگ میوزیک» (موسیقی خراشنده) برنده ی مقام اول جایزه ی بین المللی هنرهای صوتی در ایتالیا شد.
 
تحصیلات محمد ح زارعی شامل لیسانس فیزیک از دانشگاه شهید بهشتی تهران، لیسانس تکنولوژی موسیقی از دانشگاه هنر کالیفرنیا، و دکترای هنرهای صوتی از دانشگاه ویکتوریای ولینگتون در نیوزلند می‌شود. مقالات و آثار هنری او در زمینه ی تلاقی‌گاه موسیقی، نویز و معماری بروتالیست در نشریات آکادمیک معتبر و وبسایت های هنری بین المللی گوناگون به انتشار رسیده است.
در پاییز ۱۳۹۷، زارعی اولین مجموعه ی بلند صوتی خود را تحت نام هنری میلی هرتز در انتشارات صوتی اکسپریمیدیا منتشر خواهد کرد.
محمد ح زارعی موسیقی الکترونیک
[author title=”Bio” image=”http://”] Mo H. Zareei is an Iranian sound artist and an electronic musician based in Wellington, New Zealand. Using custom-built software and hardware, his experiments with sound cover a wide range from electronic compositions to kinetic sound-sculptures and audiovisual installations. Regardless of the medium, Zareei’s work aims to highlight the beauty in the basics of sound and light production, and reductionist audiovisual elements that draw inspiration from physical and architectural principles. Zareei has presented his work at various international events including New Zealand Festival (Wellington), International Symposium on Electronic Art (Vancouver and Dubai), New Interfaces for Musical Expression conference (London), International Conference on Auditory Display (New York), International Computer Music Conference (Perth), Wellington Lux Festival, and Tehran Annual Digital Art Exhibition. His installation work “Rasping Music” was the recipient of the 1st Sound Art prize at the Sonic Arts Award 2015. Zareei holds a BSc in Physics from Shahid University of Tehran, a BFA in Music Technology from California Institute of the Arts, and a PhD in Sonic Arts from Victoria University of Wellington, where he currently works as a Lecturer in Sonic Arts. Over the course of his research, Zareei has developed a portfolio of scholarly and artistic work focused on the intersection of sound-sculpture, glitch, and brutalism. His work has been published on journal publications such as Organised Sound (Cambridge University Press) and Leonardo Music Journal (MIT Press), and featured on web-based platforms such as Streaming Museum, Creative Applications, Creators Project, and Fast Company Design. Later in 2018, Zareei will be releasing his debut full length album on Experimedia, under the moniker mHz.[/author]


استیتمنت هنرمند:
[box type=”shadow” align=”” class=”” width=””]«فانکشن» (تابع) یک مجموعه ی صوتی است که بر محور واکاوی زیبایی شناسانه‌ی صدای دیجیتال ساخته شده است. تمامی صداهای موجود در این کار با استفاده از یک نرم افراز ساخته شده‌اند که به نحوی برنامه ریزی شده تا یک تابع ریاضی را به عنوان داده ورودی دریافت کرده، و بر اساس قواعدی از پیش تعیین شده امواج صوتی دیجیتال تولید کند. بدین ترتیب، تمامی قطعه های موجود در این مجموعه با نام تابع مورد استفاده برای تولید صداهای اولیه نام گذاری شده اند. این مواد صوتی اولیه سپس پردازش شده و در قالب یک قطعه موسیقی به مخاطب ارائه می‌شوند. در عصری که فاصله بین عرصه‌های آنالوگ و دیجیتال روز به روز کمرنگ تر می‌شود، «فانکشن» (تابع) تلاشی است برای گشودگی نسبت به ماهیت دیجیتال به واسطه زیباشناسی، و با نفی آگاهانه هرگونه سعی برای پنهان کردن ردپای ادوات دیجیتال. به این ترتیب، با اتکای کامل به چهارچوب های ریتمیک و آوایی کوانتیزه و ماشینی برای تولید صدا و تصویر، این مجموعه کار از سردی صدای دیجیتال به گرمی استقبال کرده و زمختی ساختاری آن را به آغوش می کشد. [/box]


[author title=”Statement” image=”http://”]“function” is an aesthetic exploration of digital audio in its purest form. The entire sonic material in this series are generated through a custom-designed program that takes a mathematical function as input, and based on a set of pre-defined criteria, interprets the function as a digital waveform. Accordingly, each track in this collection is named after one mathematical function, where the function itself is used as the only sound generating engine. These raw sonic materials are then processed through a number of common audio effects, and organized and structured into a compositional form. In an era where the gap between the digital and the analog is shortened day by day, “function” is an effort to embrace the very essence of the digital medium through a conscious negation of interpolation and a refusal to hide the machine’s footprint. In this way, the work celebrates the rawness/roughness of digital sound, not only through the use of on-the-grid, binary-like, and clearly machine-produced rhythmic structures, but also a palpable employment of squared off tones, sonic grit, and quantized clicks. [/author]

[button color=”red” size=”small” link=”http://soundcloud.com/mhzareei” icon=”” target=”false”]Soundcloud[/button]

رویداد صت

[button color=”red” size=”small” link=”https://www.tiwall.com/store/set-ruz1″ icon=”” target=”true”]بلیت روز اول رویداد[/button]

 

در ادامه بخوانید