نوید اربابیان – اجرای آکوستیک «خسته»

سامان
سامان
نوید اربابیان گروه ماد آلبوم خط خنده اش ترنج

نوید اربابیان: «به حق گاهى خسته مى‌شوى از هرچه هست و نيست. گاهى كم مياورى گاهى بغض مى‌كنى گاهى داد مى‌زنى و همين تخليه، تو را براى تحمل فردا آماده مى‌كند. اميدم به فرداييست كه نيست . كه كليت جامعه هنوز آماده اين فردا نيست كه نيست كه نيست.
مى‌گويند خداوند از هيچ دنياى ما را خلق كرده، از هيچ از همان نيستى. مگر ما مخلوقى بيش نيستيم؟! چگونه از اين همه نيستى فردايى بسازيم؟! يا چگونه خدا شويم!»
اجرای آکوستیکی از آهنگ “خسته” با ترانه‌اى از نوید اربابیان و رضا عابدين‌زاده كه در آلبوم بعدى این هنرمند خواهید شنید. علاوه بر این ویدیو فایل صوتیِ آخرین کار نوید به اسم «شیرین» در کانال تلگرام فرستاده شد.

[button color=”red” size=”small” link=”http://tlgrm.me/owrsi” icon=”” target=”true”]کانال تلگرام اورسی[/button]

[box type=”shadow” align=”” class=”” width=””]برخى آهنگهاى قديمى سينه به سينه از نسلى به نسل ديگر منتقل مى شوند، حتى گاهى اوقات نمى توان نام صاحب اصلى اثر را در زمينه ى ادبيات يا موسيقى پيدا كرد و اين قسمتى از رسالت هنرمندان است كه با بازخوانى يا به روز كردن ، اين آثار را براى گوش نسل هاى آينده ملموس و قابل درك سازند تا از يادها نروند. اين آهنگ كه اسم آنرا “شيرين” برگزيديم تركيبى از دو آهنگ قديمى است . بخش اول اين كار آهنگيست با نام “شب انتظار” از ساخته هاى مجيد وفادار و شعرى از محمود صناعى كه در سال ١٣٣٤ توسط داريوش رفيعى اجرا شده است. بخش دوم كار “شيرين شيرينه” نام دارد كه از آهنگهاى فولكلور كورديست كه سينه به سينه به ما رسيده است و توسط هنرمندان مختلفى چون استاد مظهر خالقى ، بيژن كامكار ، شهرام ناظرى و محسن نامجو در گويش هاى مختلف لك ، كرمانشاهى و سنندجى اجرا شده است و نام مشخصى از آهنگساز و شاعر آن در دست نيست . اميدواريم هنرمندان دوره هاى بعدى با بازخوانى اين آثار، آنها را زنده نگه دارند. [/box]


 
[box type=”shadow” align=”” class=”” width=””]اولین گروهی که نوید اربابیان به شکل حرفه ای در آن فعالیت کرد، گروه ماد بود.گروهی متشکل از عبدی بهروانفر , محسن نامجو , علی باغفر و سامان رجبی. عبدی بهروانفر تاثیر بسزا و مستقیمی روی طرز فکر و شیوه کار در موسیقی این گروه گذاشت گذاشت و به شکلی اعضا را با موسیقی خوب آشنا کرد و مسیر هر کدامشان را شکل داد. ترنج که نام یکی از معروف ترین کارهای محسن نامجوست به صورت گروهی ساخته شده و نوید اربابیان تم اصلی و خط باس آهنگ را مشخص کرده است و ترکیب ذهنیت همسوی این چند نفر محصولی چون ترنج را به وجود آورد و ثابت نمود که یک محصول خوب نتیجه ی هم راستا شدن ذهنیت و تفکر گروه است نه صرفا ترکیب صداها و سازها. [/box]

در ادامه بخوانید