آلبوم تقارن | آرش ابوالفتحی و آرمین ابوالفتحی

مجله فرهنگی اورسی
آرمین ابوالفتحی آرش ابوالفتحی آلبوم تقارن

به اعتقاد ما تقارن و مفهوم آن فقط در قالب ظاهری و پوستی بودنش یعنی دوگانگی، دو وجهی بودن و دو قطبی بودن معنا نمی دهد و به عبارتی ما را به یک مفهوم وسیع تر و باطنی تر دعوت می کند و آن تکامل هست یعنی مجموعه ای از عناصر مختلف که در کنار هم یک عنصر واحد را تشکیل می دهند یا در معنای دیگر یک انسجام درونی از تفکر های مختلف (تفکر من) که هرکدام برای رسیدن به تفکر غالب (تفکر ما ) نقش خودشان را ایفا می کنند در اینجاست که با وجود اتفاقات تازه ای که در این آلبوم رخ داده ولی در نهایت ما با یک برایند کلی و اسنجام درونی که همان مفهوم تقارن هست روبرو هستیم.


آلبوم موسیقی بی کلام تقارن، اثر مشترک آرش و آرمین ابوالفتحی است که در قالب ۹ قطعه به عناوین عود، ندای آغازین، نوسان، نیشابورک، سراسیمه۱، سراسیمه۲، غرق، عمق و تا ابد، در فضایی از موسیقی فیوژن ، آلترناتیو و در دستگاه نوا به اجرا در آمده است.

این اثر ماهیتی انتزاعی را برای به تصویرکشیدن محوریت تقارن با ساختار و عناصر موسیقی ایرانی و غربی خلق کرده است.

آرش ابوالفتحی (سه تار)، آرمین ابوالفتحی (عود)و مصباح قمصری (سازهای کوبه ای) در نواختن قطعات این آلبوم به هنرنمایی پرداخته اند، مصباح قمصری همچنین میکس و مستر مجموعه را بر عهده داشته است.


تقارن مکاشفه ایست در همزیستی و همگرایی افکاری از نسل امروز که با نواندیشی و پرداخت هایی تازه از موسیقی بیکلام ایرانی سعی در جهت بخشیدن به معناگرایی و هنر تجریدی دارد…
تقارن آیینه ایست برای امروز و فردا.

در ادامه بخوانید