آلبوم دور حاصل همنشینی ماکان اشگواری و امیر صارمی

سامان
سامان
ماکان اشگواری امیر صارمی نهنگ ابراهیم منصفی آلبوم دور

خرداد امسال ماکان اشگواری به همراه امیر صارمی اولین آلبوم خودشان را روانه بازار کردند. سبک کارهای آلبوم «دور» که حاصل هم‌نشینی‌های این دو هنرمند بوده، در حیطه پاپ قرار می‌گیرد. .ولی نه لزوما ژانر پاپی که برای مخاطب ایرانی تعریف شده است. حضور هنرمندی مثل سردار سرمست و همین‌طور بازی‌های وکالی خواننده، رنگ و بوی جَز را نیز به کارها اضافه کرده. اکثر ملودی های قطعات و ترانه نیمی از آثار را خود ماکان ساخته است.
هم‌نشینی گیتار کلاسیک صارمی و صدای گرم اشگواری حدود دو سال پیش بود که در فضای مجازی شروع به دست به دست شدن کرد. با ویدیویی از قطعه‌ای به نام نهنگ مربوط به اجرای زنده این دوئت در هفته موسیقی تلفیقی تهران که شامل شعری از ابراهیم منصفی بود که بر روی قطعه «لیبر تانگو» اثر «آستور پیاتزولا» اجرا می‌شد.
فایل صوتی این اجرای زنده که انگار امضایی از شروع همکاری آن‌هاست با وجودی که با حال و هوای آلبوم همخوانی زیادی نداشت به عنوان آخرین و دوازدهمین قطعه آورده شد. جدا از آهنگ نهنگ، خط روایی یازده قطعه‌ی دیگر برای شنونده تجربه فردی عاشق‌ را تداعی می‌کند که گویی دچار وانهادگی شده و از رنجی که می‌کشد لذت می‌برد و سرخوشی عمیقی را تجربه می‌کند.
علاوه بر حضور سردار سرمست به عنوان نوازنده پیانو الکتریک در آلبوم دور، کریستوف رضاعی تنظیم زهی آثار را عهده دار بوده و سهیل پیغمبری نوازنده کلارینت و بردیا کیارس با ویولن و ویولن آلتو، ماکان اشگواری و امیر صارمی را همراهی کرده‌اند.

در مورد ماکان اشگواری

[box type=”shadow” align=”” class=”” width=””]ماکان اشگواری همیشه به دنبال ارائه هنر مستقل بوده و در راستای حمایت از این نوع هنر تاکنون دو پلتفورم‌ کارخانه و اتاق‌کار را راه‌ انداخته. ماکان در ادامه راه خودش اجرایی دو نفره را به همراه امیر صارمی با سرمایه شخصی و بدون تهیه‌کننده و سرمایه‌گذار در برج آزادی به روی صحنه خواهد برد. اجرایی متشکل از قطعات آلبوم اخیر این دو هنرمند به نام «دور» و همین‌طور چند قطعه خارج از آلبوم. بارزترین ویژگی این هنرمند تجربه گرایی اوست. تجربه موسیقی فیلم «در دنیای تو ساعت چند است» تا فعالیت در عرصه تئاتر و خوانندگی گروه الکترونیک «زنگ» و همکاری با گروه موسیقی «نایما» و برگزاری ورکشاپ های در حیطه موسیقی و پرفورمنس.[/box]

[button color=”blue” size=”small” link=”https://goo.gl/K5JM1F” icon=”” target=”false”]تهیه بلیت کنسرت[/button]

[button color=”red” size=”small” link=”https://owrsi.com/%D9%85%D8%A7%DA%A9%D8%A7%D9%86-%D8%A7%D8%B4%DA%AF%D9%88%D8%A7%D8%B1%DB%8C-%D8%A8%D8%AF%D8%A7%D9%87%D9%87-%D8%AA%D8%A7-%D8%B6%D8%A8%D8%B7/” icon=”” target=”true”]تجربه جالب ورکشاپ از بداهه تا ضبط[/button][button color=”red” size=”small” link=”http://instagram.com/makanashk” icon=”” target=”true”]اینستاگرام ماکان و بشقاب ها از زاویه قائم[/button]

در ادامه بخوانید