پرفورمنس اینستالیشن Reactor House

سامان
سامان
پرفورمنس اینستالیشن reactor house ward shelley اورسی هنر چیدمان

Reactor House عنوان پرفورمنس اینستالیشن دو هنرمند به نام‌ های وارد شلی و الکس شویدر می‌باشد که حدود سه ماه پیش اسکالپچری به طول 13.5 و عرض 2.5 متر را طراحی نمودند و به مدت پنج روز در آن زندگی کردند و پرفورمنس آنها در مرکز هنر OMI در معرض دید بازدید کنندگان قرار گرفت. این سازه بر پایه‌ ای بتونی بنا نهاده شده و بر روی آن خانه‌ ای تعادلی با تقارن کامل قرار گرفته که قابلیت حرکت و چرخش در زوایای مختلف را دارد. در طول این پنج روز هر کدام از هنرمندان در سمتی از بنا زندگی کردند.
خانه راکتور با توجه به واکنش‌ های ساکنینِ آن، حالت‌های مختلفی را به خود می‌گیرد تا جایی که قابلیت چرخیدن در زوایای مختلف بر اساس شیوه حرکت و قرارگیری ساکنانش را داراست. این چیدمان سعی در ارائه تصویری از ارتباط معماری و روابط اجتماعی را داشته . روابط اجتماعی و تاثیرات متقابل که امکان به وجود آوردن اختلال در زندگی اطرافیان را ایجاد می کند و تلاش برای به دست آوردن تعادل که کار پیچیده و سختی است.
این ساختمان مدرن و معلق از بدنه ‌ای چوبی و دیوارهایی شیشه‌ای ساخته شده و از لحاظ معماری تمام فضاها به صورت متقارن طراحی شده اند و فصل مشترک سازه در قسمت میانی قرار دارد که حمامی در آن تعبیه شده است.در ادامه تصویر پلان این ساختمان آورده شده است.
پلان reactor house پرفورمنس اینستالیشن

در ادامه بخوانید