نیلز پتر مولوار در تالار وحدت

سامان
سامان
کوارتت نیلز پتر مولوار nils petter molvaer تالار وحدت

نیلز پتر مولوار ( Nils Petter Molvaer ) نوازنده صاحب سبك ترومپت، نهم و دهم اردیبهشت ماه به همراه سهیل شایسته‌پور، ادیب قربانی و سامویل روهرر در تالار وحدت اجرایی خواهد داشت. مولوار در سبک‌های مختلف از جمله جَز، امبینت، الکترونیک و هاوس می‌نوازد و موسیقی او عموما ترکیبی از این سبک‌ها می‌باشد. وی اجراهای زنده‌ی منحصربه‌فردی داشته و نوای ساز او نماد موسیقی نوردیک(موسیقی شمال اروپا) به حساب می‌آید.
سهیل شایسته‌پور نوازنده‌ ویولن سابقه‌ی نوازندگی در ارکستر فیلارمونیک و ارکستر مجلسی تهران را در کارنامه‌ی خود دارد. او در سال ۱۳۹۲ آنسامبل آدیوس را تشکیل داد و اجراهای موفقی از رپرتوار موسیقی معاصر، تانگو و جَز را با این گروه تجربه کرد، که از جمله‌ی آنها می‌توان به شب پیاتزولا و شب قصه‌گویان اشاره کرد. وی به همراه آنسامبل آدیوس با ساکسوفونیست مطرح اروپایی اِنزو فاواتا و گیتاریست ایتالیایی مارچِلو پِگین چند اجرا داشته و یک آلبوم در دست انتشار دارد.
ساموئل روهرر، نوازنده‌ی سوییسی درامز، یکی از نوازندگان نوگرا و صاحب‌سبک در عصر حاضر است. تسلط وی بر سبک‌های مختلف موسیقی و سلیقه‌ منحصر به فردش، او را به یکی از پیشتازان موسیقیِ جَزِ معاصر تبدیل کرده است. روهرر سابقه‌ی انتشار آلبوم با ناشرانی چون ECM و Intakt و HatHut و غیره را دارد و خود صاحب انتشارات arjunamusic records می‌باشد. ادیب قربانی دانش‌آموخته‌ نوازندگی و آهنگ‌سازی در دانشگاه تهران، موسیقی را زیر نظر دلبر حکیم‌آوا، گورگی ساراجیان، ربکا آشوقیان، هوشیار خیام، امین هنرمند، شریف لطفی و علیرضا مشایخی می‌باشد.
[box type=”shadow” align=”alignright” class=”” width=””]نیلز پتر مولوار در سال 1997 اولین آلبوم خود را با انتشارات ECM به نام خِمِر (Khmer) منتشر کرد. این آلبوم با استقبال فوق‌العاده‌ای از جانب مخاطبان و رسانه‌ها مواجه شد و پس از انتشار آن مولوار مورد توجه منتقدان، ناشران و اهالی موسیقی قرار گرفت. با توجه به موفقیت‌های آلبوم خِمِر، کمپانی ECM برای اولین بار در تاریخ خود اقدام به انتشار تک‌قطعه‌ای از آلبوم خمِر در قالب یک آلبوم نمود.[/box]
[button color=”green” size=”small” link=”http://www.tiwall.com/store/nilspetermolvaer” icon=”” target=”false”]تهیه بلیت[/button]

در ادامه بخوانید