گروه داماهی – جشنواره موسیقی فجر

سامان
سامان
گروه داماهی رضا کولغانی

جنوبی ها اعتقاد داشتند در خلیج فارس ماهی غول پیکری به نام ” داماهی ” وجود داشته که در بطنش آرمانشهری موجود بوده است. گروه داماهی فعالیت خودش را از سال 91 با هفته موسیقی تلفیقی تهران شروع کرد و سال بعد اعضای گروه در حاشیه مسابقات جام جهانی فوتبال برزیل، بودن در کنار هم را تجربه کردند و بالاخره شهریور 94 اولین آلبوم خود به اسم “داماهی” را رونمایی کردند.
ریشه تشکیل گروه داماهی برمی گردد به سفر رضا کولغانی ( خواننده ) و دارا دارایی ( گیتار بیس ) به هرمزگان و جزیره هنگام و حال و هوای آن منطقه. رضا کولغانی که خود اهل بندرعباس است در این سفر تعدادی ترانه ی محلی و فولک بندرعباس را خوانده است و دارا دارایی با آن ملودی ها بازی هارمونیک کرده و همان جا ایده تشکیل گروه به ذهنشان متبادر شده است.

اعضای گروه داماهی

[box type=”shadow” align=”alignright” class=”” width=””]گروه داماهی از حمزه یگانه، دارا دارایی، ابراهیم علوی، شایان فتحی و رضا کولغانی تشکیل شده که به ترتیب نوازنده پیانو، گیتار باس، عود و گیتار، درامز و خواننده گروه هستند. [/box]
موسیقی داماهی وام دار جنوب است و در این آلبوم به آن ادای دین کرده است. طبق صحبت های سرپرست گروه، موسیقی آنها را می توان در دسته موسیقی ملل قرار داد که ریشه هایی از جَز و رِگه و راک در آن دیده می شود ولی عمدتا پاپ به شمار می رود.
استاد قنبر راستگو، ماهان میرعرب، احسان نی زن و مجید سالاری هم به عنوان نوازنده نی جفتی، گیتار، کمانچه و ویولن و همخوان، گروه «داماهی» را در این آلبوم همراهی کرده اند.
استاد قنبر راستگو نوازنده بزرگ ساز جفتی و اهل هرمزگان، در رونمایی آلبوم ” داماهی ” حضور داشت و در این مراسم قطعه محله خاموشان را به شیوه سنتی اجرا نمود.
ویدئویی را می بینیم از اجرای ماهی غول پیکر ( داماهی ) در جشنواره موسیقی فجر 94. در این اجرا همایون نصیری هم به عنوان نوازنده مهمان گروه را همراهی کرده است.
[button color=”green” size=”small” link=”http://beeptunes.com/album/56974449″ icon=”” target=”false”]خرید آلبوم داماهی[/button]

در ادامه بخوانید