داستان خرس – انیمیشن برنده اسکار 2016

اکبر
اکبر
انیمیشن داستان خرس اسکار bear story

داستان خرس (Bear Story)

[box type=”shadow” align=”alignright” class=”” width=””]انیمیشن داستان خرس به کارگردانی Gabriel Osorio Vargas در هشتاد و هشتمین اسکار جایزه بهترین فیلم کوتاه انیمیشن را از آن خود کرد. این فیلم کوتاه سال 2014 ساخته شد و مورد توجه منتقدین قرار گرفت و در سال 2016 به اسکار راه پیدا کرد و توانست اولین اسکار را به کشور شیلی ببرد. کارگردان فیلم در کودکی دوره دیکتاتوری پینوشه و فقدان و تبعید بستگان را تجربه کرده و همین امر باعث شده داستان، تاثیرگذاری بیشتری داشته باشد.[/box]
اگر بخواهیم فیلم را از بعد روانشناسی بررسی کنیم، نتایج تحقیقات اخیر نشان می‌دهد؛ وقتی افراد در تخیل خود بلند پروازی می‌کنند، زندگی آنها از سلامت بیشتری برخوردار می‌شود.
دانشمندان همچنین پی برده اند که وقتی ذهن فرد در حال پرداختن به تخیل است از واقعیت فاصله می‌ گیرد و آینده‌ ای درخشان برای خود تصور ‌می کند و به همین خاطر باعث شادی بیشتر خود می‌ شود. همین امر اضطراب و فشار روانی را از فرد دور می‌ نماید.
به باور پژوهشگران، تجسم آینده در بسیاری از جنبه‌ های زندگی به کمک فرد می‌ آید؛ چرا که خیال پردازی باعث می‌ شود فرد راه حل‌ های بهتری برای مشکلات خود یافته و کسانی که به تخیل کردن گرایش دارند در میان دیگران به داشتن ایده‌ های تازه شناخته می‌شوند. با این حال، محققین هشدار می‌ دهند که نباید بیش از حد خیال پرداز بود. زیرا در این صورت فرد ارتباط خود با زمان حال را از دست خواهد داد.
پ.ن : شخصیت اصلی فیلم در نهایت به محل زندگی خود بر می گردد و با خانه اى نامرتب ، سوت و كور و خالی از سکنه، مواجه می شود.در این نقطه از فیلم روان خرس ( شخصيت اصلی ) شروع به رويا پردازى می کند و آينده ی مورد علاقه خودش را وارد جعبه نمايش می کند.
[button color=”green” size=”small” link=”https://www.manhattanshort.com/finalists/bear_story.html” icon=”” target=”false”]مصاحبه کارگردان فیلم[/button]
 

در ادامه بخوانید