فیلم کوتاهی از گروه تریپ هاپ پورتیس هد

سامان
سامان
گروه تریپ هاپ پورتیس هد

To Kill a Deadman – پورتیس هد

فیلم کوتاه To Kill a Dead Man سال 1994 بر اساس آهنگی از گروه تریپ هاپ پورتیس هد به کارگردانی الکساندر همینگ ( Alexander Hemming ) ساخته شده است. خود اعضای پورتیس هد که نویسنده فیلمنامه بوده اند در فیلم بازی می کنند. داستان فیلم که در ژانر فیلم های جاسوسی قرار می گیرد و ماجرای یک ترور و اتفاقات پس از آن را روایت می کند. مدت زمان فیلم To Kill a Dead Man ، نُه دقیقه است .
آهنگ اصلی این فیلم که در تمام طول فیلم شنیده می شود همان سال در آلبوم اول Portishead منتشر شد. آلبومی به نام Dummy که تک آهنگ هایی مثل Glory Box و Sour Time و Numb هم در آن قرار داشت. این آلبوم هم در اروپا و هم در ایالت متحده مورد استقبال زیادی قرار گرفت و قبل از تور جهانی پورتیس هد 150 هزار کپی از آن به فروش رفت و سال بعد از انتشار توانست جایزه موزیک مرکوری را هم کسب کند. مجله هفتگی بریتانیایی ” ملودی میکر ” ( Melody Maker ) در موردش نوشت : ” موزیک نوآری که گویی برای فیلمی که هنوز زاده نشده، به وجود آمده ” و همینطور مجله رولینگ استون در مدح موزیک پورتیس هد آن را هیپ هاپ گوتیک ( Gothic Hip Hop ) خطاب کرد.
[box type=”shadow” align=”alignright” class=”” width=””]گروه تریپ هاپ Portishead سال 1991 در بریستولِ انگلستان به وجود آمد. اعضای این گروه را Geoff Barrow و Beth Gibbons و Adrian Utley تشکیل می دهند. پورتیس هد تا الان چهار آلبوم به نام های (Dummy(1994 و (Portishead(1997 و (Third (2008 و (TBA(2016 منتشر کرده است. سبک موسیقی پورتیس هد در ژانرهایی مثل تریپ هاپ و آرت راک و داون تمپو و آلترنتیو راک و راک اکسپریمنتال قرار می گیرد و در مواقعی به سمت موسیقی الکترونیک می رود.[/box]

در ادامه بخوانید