ریچی هونز – فستیوال ووداستاک

سامان
سامان
ریچی هونز ووداستاک

Woodstock #1 – ریچی هونز

فستیوال موسیقی ووداستاک (1969) اتفاق موسیقیایی بزرگی بود که بعد از گذشت بیش از پنجاه سال هنوز تاثیراتش بر موسیقی دنیا مشهود است. ریچی هونز به عنوان اولین هنرمند این فستیوال را افتتاح کرد. سایت معتبر رولینگ استون این فستیوال را در لیست پنجاه لحظه‌ای که تاریخ راک اند رول را تغییر دادند قرار داده است. از این هفته به معرفی 32 هنرمندی که در ووداستاک سال 69 برای چهارصد هزار نفر موسیقی اجرا کردند، می‌پردازیم.
ساعت پنج عصر جمعه‌ی پانزده آگوست، Richie Havens ، به روی صحنه رفت و به علت تاخیر سایر هنرمندان از او خواسته شد تا قطعات بیشتری اجرا کند و اجرایش چیزی حدود سه ساعت به طول انجامید. ریچی هونز ، ترانه خوان آزادی موزیسین آمریکایی بود که موسیقی‌اش در سبک‌ های فولک و سول و ریتم و بلوز قرار می‌ گرفت.
سال 2010 ریچی هونز عملی جراحی برای روی کبدش انجام داد و به طور کامل بهبود نیافت و به همین خاطر سال 2012 در فیسبوک خودش اعلام کرد که بعد از 45 سال به دلیل مشکلاتش اجرای زنده و تورهایش را متوقف خواهد کرد. ریچی هونز سال 2013 بر اثر حمله قلبی در سن هفتاد و دوسالگی در گذشت. 18 آگوست 2013 در چهل و چهارمین سالگرد اختتامیه فستیوال ووداستاک ، به درخواست خود ریچی هونز خاکستر جسدش به وسیله هواپیما بر روی محل برگزاری فستیوال ووداستاک پراکنده شد.
لطفاً برای دریافت ویدئو و فایل صوتی به کانال تلگرام اورسی مراجعه کنید .

[button color=”red” size=”small” link=”http://telegram.me/owrsichannel” icon=”” target=”true”]کانال تلگرام[/button]

فستیوال موسیقی ووداستاک (Woodstock) سال 1969 در حاشیه دریاچه سفید (نزدیک شهر نیویورک ) برگزار شد. از بنیانگذاران اصلی این برنامه Michael Lang ، که در ابتدا قرار بود این فستیوال را طی دو روز برگزار کند، ولی به خاطر استقبال غیر قابل باور به روز سوم هم کشیده شد. در این برنامه که رایگان برگزار شد، حدود چهارصد هزار تماشاگر حضور داشت و سی و دو هنرمند و گروه موسیقی بزرگ و سرشناس به اجرای برنامه پرداختند.

در ادامه بخوانید