کوارتت هلندی یوری هونینگ

سامان
سامان

اجرای آکوستیک ، قطعه Paper Bag از کوارتت هلندی یوری هونینگ Yuri Honing رو در برنامه “Vrije Geluiden” می‌بینیم.این برنامه “صداها و نواهای آزاد” صبح‌های یک‌شنبه از تلوزیون هلند پخش می‌شود و در هر قسمت گروه‌های خاصی در سبک‌های مختلف از اقصی نقاط جهان رو معرفی می‌کنند. هفته‌های آینده گروه‌های بیشتری که در این برنامه شرکت کرده‌اند رو در اورسی معرفی می‌کنیم.
یوری هونینگ ، کوارتت خودش رو سال 2009 تشکیل داد و با سبک الکترونیک جزشون جزء ده کشور شرکت کننده در سی‌مین جشنواره موسیقی فجر بود و دو شب در تالار وحدت اجرا داشتند و با اجرای استانداردشون تجربه‌ای متفاوت رو برای مخاطبان رقم زدند. در این کوارتت، ولفرت بردرود(Wolfert Brederode) پیانو، روبن ساماما( Ruben Samama) کنترباس و جوست لیجبارت( Joost Lijbaart) درامز می‌نوازند.
داستان آشنایی یوری هونینگ با جشنواره موسیقی فجر به اجرایی در بیروت برمی‌گردد که در آن‌جا با دو نوازنده عراقی آشنا می‌شود و این نکته که از دل کشوری مثل عراق به عنوان نماد جنگ و بی‌ثباتی چنین نوازنده‌هایی بیرون آمده، برایش جالب بوده و در ادامه همکاری خودش رو با نوازنده‌های عراقی ادامه می‌دهد. بعد از مدتی یکی از آنها، نوازنده‌ای ایرانی رو به هوینینگ معرفی می‌کند و در ادامه پیش‌زمینه تاریخی ایران و آشناییش با این ایرانی موجب حضور خودش و کوارتتش در جشنواره فجر سال پیش شده است.

در ادامه بخوانید