انتشار آلبوم گروه رودخانه خاکستری

سامان
سامان
گروه رودخانه خاکستری ترش متال

گروه رودخانه خاكستری Gray River

آلبوم زير خشم Beneath the Anger

 
قطعه هفتم آلبوم گروه رودخانه خاکستری رو گوش میکنیم. كِتو نام يكی از صور فرضی فلكی است كه در اخترشناسی نپالی و هندی عنصر بسيار با اهميتی محسوب می‌شود. البته چند قرنی است كه مشخص شده سياره‌ای در منطقه اي كه برای كِتو درنظر گرفته مي‌شده است ، وجود خارجی ندارد و بيشتر هاله ای از ستاره ها و اجرام اطرافش است كه آنرا به‌عنوان يك عنصر مجزا آشكار می‌كرده ولی همچنان بسياری از طالع بينی های تبتی بر اساس جايگيری كِتو محاسبه می‌شوند.
آلبوم ‘زير خشم’ نخستين اثر رسمي گروه ‘رودخانه خاكستری (Gray River)، در سبك ترَش متال (Thrash Metal) و به زبان انگليسی، در حقيقت يك mini-LP از آهنگهای ساخته شده ی اعضا در بازه ی زمانی پانزده ساله است. قطعات اول و آخر اين آلبوم جزو ساخته های قديمي اعضاست كه پس از گذشت بيش از ده سال بصورت هاردكپي در دسترس علاقمندان قرار ميگيرد. موسيقی، راويِ سرراست، بی واسطه و بدون حاشيه ی احساسات است و در اين آلبوم به حس خشم پرداخته شده است. بدين منظور سازبندی شامل گيتارهای ديستورت شده، درام ضدضرب و بيس تحكمی است؛ البته از اصوات و سازهای ديگری از قبيل رعد (Thunder) و نويزِ پيك آپ نيز استفاده شده
است.
تعداد قطعات
مينی LP زير خشم شامل ٨ قطعه است كه ٦ قطعه اينسترومنتال و ٢ قطعه دارای كلام به زبان انگليسی است.
سبک آلبوم
سبك آلبوم يك حالت بينابينی و نوسانی بين ژانرهای هاردكور، ترش متال (Oldschool)، پراگرسيو و هوی متال دارد.
عوامل همکاری در آلبوم
آهنگسازان و نوازندگان آلبوم سپهر اصل رسولی، سياوش ميرزايی و سعيد صداقت هستند. بهمن طباطبايی و نيكان كهن بعنوان نوازندگان ميهمان و ياشار پويان بعنوان طراح جلد در اين آلبوم همكاری كرده اند. مراحل ضبط و ميكس توسط سياوش ميرزايی و سعيد صداقت صورت گرفته است و مسترينگ اين آلبوم بر عهده سياوش ميرزايی بوده است.
حدود دو سال پيش سپهر رسولی و سعيد صداقت تصميم به نوازندگي گروهی گرفتند و بهمراه خشايار برقيان (نوازنده درامز) تمرينات خود را آغاز كردند، در اين مدت مرحله آهنگ سازی انجام ميشد. با پيوستن سياوش ميرزايی (متخصص صدابرداري، ميكس و مسترينگ) فعاليت گروه جدي تر شد و اعضا تصميم به ارائه آلبوم گرفتند. ضبط آلبوم در عيد سال ١٣٩٤ انجام شد و مراحل ميكس و مرحله مسترينگ تا خرداد ماه بطول انجاميد.
گروه ‘رودخانه خاكستري’ با تركيب مذكور از حدود يكسال و نيم پيش شكل گرفت؛ هرچند تمامی اعضا سابقه نوازندگي در گروههای ديگر يا با تركيب اعضاي متفاوت را داشتند.
آلبوم ‘زير خشم’ اين گروه توسط نشر آواي حنانه مجوز وزارت فرهنگ و ارشاد را اخذ كرده، بتازگی مراحل توليد را به كمك شركت رهياب رسانه نوين پشت سر گذاشته است و در تاريخ ٢٧ آذر ١٣٩٤ توسط مركز پخش موسيقی رها در فروشگاههای كشور توزيع شده است.

در ادامه بخوانید