هتل کالیفرنیا – ایگلز

نسیم
نسیم
هتل کالیفرنیا گروه ایگلز

اجرای زنده ترانه هتل کالیفرنیا از گروه ایگلز در سال 1977

مردی تنها در بزرگراهی دورافتاده بی هدف رانندگی میکند. در دور کورسوی نور هتلی را میبیند. وارد هتل میشود. هتلی پر زرق و برق با مهمانان عجیب که خود را آنجا زندانی کرده اند! هر چند كه نمي‌داند اينجا چه جور جايي است و با خودش مي‌گويد: “اينجا ممكنه بهشت باشه/ ممكن هم هست كه جهنم از آب دربياد.” این داستان خلاصه ایست از ترانه مشهور و ماندگار هتل کالیفرنیا ک سال ۱۹۷۶ گروه امریکایی ایگلز منتشر کرد. ترانه ایی که به سرعت در صدر بیلبوردهای مختلف قرار گرفت.
همیشه این ترانه ایگلز با موزیک خاص و ترانه ی جادوییش در معرض داستانهای مختلف قرار گرفته. که ترانه هتل کالیفرنیا تجربه ی شخصی کدوم یک از اعضای گروه هست؟ این هتل دقیقا کجاست؟ (چون اتفاقا هتلی به همین نام وجود خارجی داره! ) و خیلی چیزهای دیگه. اما Glenn Frey گیتاریست، ترانه سرا و خواننده ی این گروه سالها پیش اینجوری قضیه رو تعریف میکنه: ” Don Felder همیشه عادت داشت اول موزیک ترانه رو میساخت بعد متن روش میذاشتیم. اون روز هم با موزیکی اومد که یک راک تمام عیار با رگه هایی از اسپنیش بود. من ترجیع بندش رو گفتم و دان هم تم اصلی ترانه رو گفت. اینجوری بود که هتل کالیفرنیا با اسم اولیه Mexican Reggae شکل گرفت!”
فری اینجوری ادامه میده که : “مي‌خواستيم روي ديگر اين بهشت كذايي را به مردم بشناسانيم. بهشتي كه آن روزها لس‌آنجلس مظهر آن بود. در واقع اين هتل كاليفرنيا همان شهر لس‌آنجلس آن سالهاست. البته حالا مي‌شود اينطوري به قضيه نگاه كرد كه هتل كاليفرنيا استعاره از كل دنياست، دنيايي كه اخلاقيات در آن هر روز بيشتر فراموش مي‌شود”
دیروز گلن فری در سن شصت و هفت سالگی در شهر نیویورک بر اثر بیماری فوت کرد. به یاد تاثیر گذارترین عضو عقاب ها اجرایی میبینیم از هتل کالیفرنیا در سال ۱۹۷۷ در Capital Center

در ادامه بخوانید