مهرداد مهدی – اجرای خیابانی والس تهران

سامان
سامان
مهرداد مهدی آکاردئون والس تهران موسیقی خیابانی موسیقی معاصر اورسی mehrdad mehdi

مهرداد مهدی یکی از پیشروهای موسیقی خیابانی، جدا از فعالیت‌های موسیقایی دیگر، چیزی حدود ده سال هست که در خیابان می‌نوازد. آهنگی که می‌شنویم “والس تهران” نام دارد، یکی از ساخته‌های مهرداد که در فیلم فروشنده هم به عنوان موسیقی متن استفاده شده. در ادامه، صحبت Manju Ka Tilla هنرمند فرانسوی در وصف تجربه شنیدن موسیقی مهرداد را می‌خوانیم.
این ملاقات را به یاد دارم، در قلب تهران، حوالی میدان ونک، آکاردئون خودش را می‌نواخت. ملودی و عمق سازش مانند این بود که اصوات از نفس خودش خارج می‌شوند. صدای غمناک و شیوه‌ای از زندگی که در اروپا و خیابان‌های پاریس پیدا می‌شود و هیچ‌گاه فکر نمی‌کردم بسیار دورتر از ریشه‌های ساز آکاردئون، در جایی مثل ایران آنرا بشنوم. نوای ساز مهرداد به خوبی در فضای کلان‌شهر تهران حل شده بود.
 
[box type=”shadow” align=”alignright” class=”” width=””]آلبوم والس های تهران ششمین آلبوم از مجموعه احوالات شخصی است که به تک نوازی آکاردئون مهرداد مهدی اختصاص دارد. این آلبوم 10 قطعه دارد و توسط موسسه خانه هنر منظومه خرد منتشر شده است. قطعات آن شامل پنج قطعه والس، یک قطعه تانگو، بداهه نوازی های تلفیقی در قطعات «دلتنگی»، «گاو» و «از نو» و قطعه ای مینی مال به نام «شهر» است. «مهرداد مهدی» دانش آموخته سطح پیشرفته نوازندگی آکاردئون نزد «گئورگ گاسپاریان» در ارمنستان است و بیش از 20 اجرای حرفه ای به همراه آهنگسازی تئاتر، فیلم و سریال را در کارنامه خود دارد.[/box]
 
ویدیویی را که دیدیم بخشی از پروژه “فارسی” بود . منجو کا تیللا (Manju Ka Tilla) موزیسین فرانسوی در سفرش آرشیوی ویدیویی از موزیسین‌ها و نوازنده‌های معاصر ایران تهیه کرده. این ویدیوها رو به صورت هفتگی در مجله اورسی می‌بینیم. فارسی پروژه اى در باب موسيقى كنونى ايران است. اين پروژه يك سفر فرهنگى است كه در راستای ملاقات و آشنايى با موسيقيدان هاى ايرانى و موسيقيدان هاى حال حاضر كل دنيا شكل گرفته، پروژه ى پارسه به معرفى هنرمندانى مى پردازد كه ريشه، تاثيرات و علايق خود را به اشتراك ميگذارند.

[button color=”red” size=”small” link=”http://www.manjukatilla.net/” icon=”” target=”true”]لینک این پروژه موسیقی[/button]

 

در ادامه بخوانید