رها فریدی – فیلم کوتاه مُم ما

سامان
سامان
رها فریدی - مادر ابراهیم منصفی

قسمتی از فیلم چی چکا -ساخته رها فریدی

ابراهیم منصفی آهنگ‌ساز و شاعر منحصربه فرد جنوبی است که به او لقب نیمای هرمزگان را داده بودند. موسیقی و شعرهایش که مضمونی بر پایه عشق و درد داشتند هنوز الهام بخش هنرمندان نسل‌های جدید است.
سال 1390 ، پانزده سال بعد از مرگ خود خواسته‌ی ابراهیم منصفی ، مادرش ” حاجی مریم ” دار فانی را وداع گفت. او زن پیر شگفت‌انگیزی سرشار از زندگی و خرد بود. ” مُم ما ” بخش کوچکی از فیلم بلند ” چی چکا ” ست که رها فریدی در چند سال اخیر مشغول ساخت آن بوده و اکنون مراحل نهایی خود را سپری می‌کند. این قسمت از فیلم که حاصل تجربه و زندگی یک روزه رها فریدی در کنار حاجی مریم است، باعث شد تا او به فکر بازخوانی آهنگ مُم‌ما به همراه ابراهیم علوی ( نوازنده گیتار ) بیوفتد.
«مُم ما»، ترانه‌ای است که ابراهیم منصفی آن را بر اساس ترانه و آهنگ فرانسوی مادر (La Mamma) نوشته‌است و متاسفانه هیچ فایل ضبط شده از نواختن این آهنگ توسط ابراهیم منصفی موجود نیست. مُم ما را با اجرایی از رها فریدی می‌شنویم.
Ebrahim Monsefi -Lyrics ,Ebrahim Alavi – Guitar , Raha Faridi – Vocal , Based on “La Mamma ” by Charles Aznavour

فیلم چی‌چکا (لالایی) آرشیوی از موسیقی، فرهنگ، و زندگی مردم بندرعباس در روایتی از زندگی ابراهیم‌منصفی‌ست. رها فریدی برای تامین سرمایه فیلم خودش پروژه‌ای در Kickstarter تعریف کرده و توانسته 130 حامی مالی برای چی چکا جذب کند.

در ادامه بخوانید