بیل پلیمتون پادشاه انیمیشن ایندی

اکبر
اکبر
بیل پلیمتون bill plympton سگ محافظ gaurd dog اورسی انیمیشن فیلم کوتاه

انيميشن سگ نگهبان (Guard Dog) ساخته بیل پلیمتون (Bill Plymton) طنز تلخى كه روايتگر موقعيت و وضعيت روانىِ افراد و جوامع ، قوميت ها ، نژادها و مليت هاى دشمن پندار است. كه در حالت حاد خود ، به صورت انفرادى به “روان گسيختگىِ پارانوئيد” تبديل ميشود.
پارانويا يك بيمارى خطرناك است كه فرد در آن حالت ، سلامت جانى ، مالى ، و به صورت كلى موقعيت خود را در وضعيت خطر ميپندارد و در بعضى از حالتهاى حاد آن ، فرد ارتباط خود را با واقعيت از دست ميدهد .
از ديدگاه نظريه “تحليل رفتار متقابل” كه توسط “اريك برن” ارائه شده است روان گسيختگى پارانوئيد حالتِ پيشرفته و شدت يافته ايست از وضعيت ؛ “من خوب هستم ، شما خوب نيستيد” به اين معنا كه ؛ فرد زندگى خود را به صورتى برنامه ريزى كرده است ، يا به اصطلاح نظريه تحليل رفتار متقابل ، “پيش نويس زندگى” خود را به گونه اى عمل خواهد كرد كه هميشه در وضعيت دفاعى قرار بگيرد ، اين افراد هميشه خود را بالاتر از بقيه ميدانند ، رئيس وار رفتار ميكنند و خود را در هر موقعيتى محق ميدانند و بعضا دچار نارسيسيزم و دگماتيسم نيز ميشوند و ممكن است آسيب هاى جدى به ديگران برسانند ، افرادى كه در ظاهر شايد موفق و شاد و برنده به نظر برسند و براى بالاتر بودن نسبت به بقيه در تقلايى دائمى به سر ميبرند. اين افراد به والدهايى از نوع “كنترل كننده مستبد” يا “انتقادگر منفى” تبديل ميشوند.

بیل پلیمتون

[box type=”shadow” align=”alignright” class=”” width=””]بیل پلیمتون متولد 1946،انیماتور سرشناس آمریکایی است که تمام دوره حرفه‌ای خودش را در راه تولید انیمیشن سپری کرده. عمده شهرت این هنرمند به خاطر کاندید شدن در اسکار سال 1987 بابت انیمیشن short your face و همین‌طور مجموعه انیمیشن‌های سگ نگهبان، سگ راهنما،هات داگ و هورن داگ بوده است.[/box]

[button color=”red” size=”small” link=”https://en.wikipedia.org/wiki/Bill_Plympton#Awards” icon=”” target=”true”]بیشتر در مورد پلیمتون بخوانید[/button]

در ادامه بخوانید