بلوز نفس می‌کشد | کینگ فیش اینگرام

امیرمحمد
امیرمحمد
کینگ فیش موسیقی بلوز king fish ingram

از آواز کارگران دلتای می‌سی‌سی‌پی تا ارتعاش سیم لوسیِ دوست‌داشتنی «آلبرت کینگ» و از لحن صدای «رابرت جانسون» تا بِندهای گیتار «گری مور» بلوزی‌ست که می‌شناسیم . 

بلوزی که شاید در بحبوحۀ تجارت موسیقی کمرنگ شده باشد اما همچنان زنده است و به راهش ادامه می‌دهد.

«کینگ فیش» (+) بیست ساله با نام کامل Christone Kingfish Ingram، متولد آخرین سال هزارۀ قبل در ایالت می‌سی‌سی‌پی در حوالی همان تقاطعی به دنیا آمده که بارها با بزرگانی مثل رابرت جانسون به دیدارش رفته‌ایم.

کینگ فیش که آموختن موسیقی را از کودکی و تحت تاثیر مستندی از Muddy Waters  آغاز کرده علاوه بر گیتار به نواختن درامز و گیتار بیس هم تسلط دارد.

او که زندگی کاری زودهنگامش را از نواختن در گروه‌های کوچک و سپس در کلاب‌ها آغاز کرده بود در می 2019 اولین آلبوم خود را منتشر کرد. آلبومی که قطعاتی با همکاری Buddy guy و Keb Mo را شامل می‌شود.

این آلبوم حتی در رتبه 1 چارت بلوز بیلبورد قرار گرفت. اتفاقی که شاید نوید ظهور یک ستاره بزرگ را می‌دهد. شاید بهترین توصیف برای kingfish عنوان قطعه ی معروف Born to be blue  باشد.

اینگرام با همان هیبیت و ظاهری که از بلوزمن‌های بزرگ دیده‌ایم آمده که گرد و غبار از چهرۀ گیبسون‌های خاک گرفته پاک کند و روحی نو برای بلوز دلتا باشد.

در ادامه بخوانید