انیو موریکونه و تارانتینو – هشت نفرت انگیز

سامان
سامان
انیو موریکونه کوئنتین تارانتینو هشت نفرت انگیز hateful eight

پیش از این موسیقی آهنگ ساز بزرگ ایتالیایی، انیو موریکونه (Ennio Morricone) در فیلم هایی مثل یک مشت دلار، خوب بد زشت، روزی روزگاری در غرب ، سینما پارادیزو ، افسانه 1900 ، مالنا به گوش ما رسیده است. این اسطوره ی سینما بعد از ساخت حدود 500 اثر تاکنون اسکاری را دریافت نکرده بود تا اینکه امسال اسکار بهترین موسیقی متن اوریجینال را به خاطر فیلم هشت نفرت انگیز ( The Hateful Eight ) ساخته کوئنتین تارانتینو از آن خود کرد.
تارانتینو در فیلم هایش معمولا از موسیقی اورجینال استفاده نمی کند. با این وجود او در فیلم Inglourios Basterds از انیو موریکونه درخواست کرده بود تا موسیقی ای برای فیلمش بنویسد هرچند که موریکونه به دلیل برنامه زمان بندی فشرده، این درخواست را رد کرد و همین اتفاق برای فیلم Pulp Fiction نیز تکرار شد . استفاده از موزیک موریکونه در فیلم هایی مثل Kill Bill و Death Proof و Inglourious Basterds و Django Unchained نشان از علاقه ی تارانتینو به این موزیسین ایتالیایی دارد. هرچند که موریکونه بعد از فیلم جانگوی رها شده اعلام کرد که هیچ وقت با تارانتینو همکاری نخواهد کرد. او معتقد بود که در فیلم جانگوی رها شده موسیقی اش بدون ارتباط خاصی، مورد استفاده قرار گرفته است و به همین خاطر تمایلی برای همکاری بر روی هیچ کاری با او ندارد. اما مدت کوتاهی بعد موریکونه گفت برای تارانتینو احترام زیادی قائل است و نقطه نظراتش از متن گزینش شده بودند و از صحبت هایش برداشت اشتباه شده و استفاده تارانتینو از موسیقی او خوشحال کننده بوده و این نشان از پیمان اخوت هنری این دو هنرمند است.
در نهایت موریکونه و تارانتینو سال 2015 برای فیلم هشت نفرت انگیز موفق به همکاری شدند. انیو موریکونه با الهام از فیلم نامه حدود شصت دقیقه موسیقی برای فیلم ساخت. موزیک فیلم بسته به فضای فیلم حال و هوای متفاوتی به خود می گیرد و عمدتا در ژانر ایتالیایی دیالو ( Giallo ) قرار دارد.
[box type=”shadow” align=”alignright” class=”” width=””]دیالو ( Giallo ) ژانری مربوط به قرن بیستم ایتالیاست که با سبک Slasher در ادبیات و فیلم ارتباط دارد و در آن المان های معماگونه و فضاهای وهم آلود غیرطبیعی و داستان جنایی دیده می شود.[/box]
جلسات ضبط موسیقی فیلم هشت نفرت انگیز همراه با ارکستر سمفونی ملی چک جولای 2015 در پراگ شروع شد و خود تارانتینو هم در این ضبط سه روزه حضور داشت. ویدئوی حاضر مربوط به اجرای ارکستر ملی چک به رهبری انیو موریکونه در استودیوی Abbey Road لندن است.
[button color=”green” size=”small” link=”http://www.aparat.com/v/LJOKv” icon=”” target=”false”]مشاهده ویدئو در آپارات[/button]

در ادامه بخوانید