از مکس ریشتر (Max Richter) بیشتر بشنویم

پاراساندر
پاراساندر
مکس ریشتر rahi rezvani آلبوم خواب

مکس ریشتر (Max Richter) را نمی‌شناسید؟ هیچ ایرادی ندارد‌. دویچه گرامافون، الماس بازار فروش آثار موسیقی کلاسیک که چند سالیست روی خوش به موزیسین‌های نئوکلاسیک هم نشان داده، به تازگی مجموعه‌ای از ضروریات آهنگساز و موزیسین زاده‌ی آلمان مکس ریشتر را با عنوان جستجوگر/Voyager منتشر کرده که تمام عطش شما را به شنیدن بهترین قطعات او می‌تواند برطرف کند.

آلبوم Voyager در دو CD و شامل 33 قطعه از آثار اوریجینال کاتالوگ مکس ریشتر است که شامل آثار سولوی او و موسیقی‌هایی است که برای فیلم و سریال نوشته است. از مجموعه‌های تلویزیونی‌ای که ریشتر برای آنها موسیقی ساخته می‌توان به Leftover، Taboo و Black Mirror اشاره کرد.


نخستین آلبوم منتشر شده از ریشتر در سال 2002 و با عنوان Memoryhouse است که همراه با ارکستر فیلارمونیک BBC ضبط شد. آلبوم بعدی The Blue Notebooks دو سال بعد منتشر شد و اندی گیل منتقد ایندپندنت آن را «نقطه‌ی مرجعی برای موسیقی کلاسیک معاصر» نامید. Infra آلبوم بعدی بود که بعنوان موسیقی یک باله مدرن با همین نام از وین مک گرگور ساخته شد. همکاری ریشتر با مک گرگور باز هم ادامه یافت و در سال 2017 آلبوم “سه دنیا: موسیقی‌هایی از آثار [ویرجینیا] وُلف” که شامل موسیقی برای باله‌ای با عنوان “در باغ” هم می‌شد منتشر شد. ریکامپوزیشن ریشتر بر روی چهارفصل مشهور ویوالدی و پروژه‌ی هشت ساعته‌ی “خواب” نیز از دیگر آلبوم‌های مکس ریشتر هستند که در این سالها منتشر شده و توجه بسیاری را به خود جلب کرده‌اند.
مجموعه‌ی Voyager سعی کرده تا با نگاهی به کارنامه‌ی مکس ریشتر به معرفی آثار کمتر شنیده شده‌ی او هم بپردازد.

در ادامه بخوانید