گروه Tool | در انتظار یک معجزه

مجله فرهنگی اورسی

امروز آهنگ اول از آلبوم جدید گروه Tool منتشر شد. گزارش معراج هزاره از اخبار و حواشی این آلبوم را میخوانیم.

برای عمده‌ی هواداران گروه TOOL، هیچ جایگزین دیگری غیر از پروژه‌های جانبی خود اعضا وجود ندارد. نزدیک به 13 سال از تاریخ انتشار آخرین آلبومشان می‌گذشت. دعواهای حقوقی با یکی از همکاران آلبوم‌های قبلی که راه کار کردن و یا انتشار اثر جدید از گروه را سد کرده بود نیز فیصله یافته بود. همین خبر نوید این را می‌داد که شاید یک آلبوم جدید در راه باشد.

تنها چیزی که موجب دلخوشی طرفداران، قطعه‌ای کوتاه از دموی آهنگ جدیدی بود  (Descending) که قرار است در آلبوم جدید باشد و گروه در کنسرت‌ها این دموی کوتاه را اجرا می‌کردند.

تا اینکه گروه در تور امسال خود بدون هیچ توضیحی، در پایان اجرا یک تاریخ را بر روی صفحه‌ نمایش دادند: 30 آگوست.

تقریبا هیچ شکی باقی نماند که تاریخ مذکور به طور حتم تاریخ انتشار آلبوم جدید گروه است. تا اینکه آدام جونز در صفحه‌ی شخصی خودش در اینستاگرام هم این ادعا را تایید کرد. پس تحلیل‌ها و حدس و گمان‌های طرفداران آنچنان هم بی‌اساس نبوده و بالاخره بعد از 13 سال تکرار کردن آلبوم‌های قدیمی, قرار است که قطعه‌های جدید و نو از گروه بشنوند.

در طی این غیبت طولانی و 13 ساله گروه آنچنان هم بیکار نبوده. قابلیت استریم کردن موزیک‌ها از طریق اسپاتیفای و آی‌تیونز را اضافه شد. بعد از اضافه شدن این قابلیت, همه‌ی آلبوم‌های Tool به صورت همزمان، به لیست بهترین ده آلبوم راه یابند و آلبوم Lateralus  آمار بیشترین دانلود درitunes  را ازآن خود کند.


امروز هم آدام جونز در صفحه ی خودش و سپس صفحه رسمی گروه در اینستاگرام از کاور آلبوم جدید رونمایی کردند. و سوپرایز دیگر این بود که, ادامه‌ی کپشن خبر از انتشار یک تک آهنگ از آلبوم جدید را در چهارشنبه‌ی پیش رو می‌داد.

«Fear Inoculum» با ترجمۀ فارسی «ترس نشا» یا چیزی که با آن ترس را به بدن انسان تزریق می‌کنند نام آلبوم جدید گروه Tool و همین‌طور اسم اولین آهنگ منتشر شده است. آدام جونز در یک مصاحبه درباره‌ی کانسپت و زمینۀ آلبوم هم توضیحات مختصر و هیجان انگیزی ارائه داده. آلبوم دارای 7 قطعه و دو ترنزیشن است. جدای از تعداد قطعه‌ها، عدد هفت در  کل آلبوم تاثیرگذار بوده و حتی در ریاضی ریف‌ها هم نقش داشته است. الکس گری طراح کاور آلبوم گفته که ارتباط عدد هفت با موسیقی را در موزیک ویدیوی یکی از قطعه‌ها ارائه شده است.

آهنگ fear inoculum گروه tool

همه ی این نکات خبر از یک شاهکار جدید از گروه می دهد. در واقع همان چیزی که از گروهی مانند تول انتظارش را داریم. برای مطمئن شدن از این موضوع کافی است اندکی دیگر شکیبایی کنیم و بعد به آلبوم 82 دقیقه‌ای گوش کنیم تا مطمئن شویم.

در ادامه بخوانید