معرفی مستند مسابقه انقراض ساخته لویی سای هویوز

مجله فرهنگی اورسی

فیلم مسابقه انقراض توسط لویی سای هویوز کارگردان آمریکایی-ژاپنی ساخته شده است. او در سال 2009 برای فیلم مستند “خور” که در مورد کشتار دلفین ها در ژاپن بود، برنده جایزه اسکار شده است.
موضوع اصلی فیلم آثار مخرب و دست اندازی انسان بر محیط زیست و در پی آن انقراض گونه های گیاهی و جانوری ست. فیلم با تصویر جسد پرنده ی خشک شده ای که انقراض یافته شروع می شود و سپس با نمایش تصاویر زیبای بکر و فوق العاده از کف اقیانوس ادامه می یابد. کارگردان با استفاده از تصاویر بسیار ساده و تاثیرگذار بیننده را مجذوب شگفتی های زمین میکند. بعد از آن با به تصویر کشیدن صحنه ی کشتار سفره ماهی ها در روستایی در اندونزی و بریدن باله های کوسه و رها کردن آن ها در دریا فقط به خاطر درست کردن یک کاسه سوپ، به شدت باورهای غلط و و سنت های نادرست بشر را به چالش می کشد. شاید کارگردان با نشان دادن اینکه هر انسان از بدو تولد چه مقدار باعث آلودگی طبیعت می شود، انقراض انسان را راه حلی برای ادامه زیستن سایر موجودات بداند!
جی راف آهنگ Manta Ray را تحت تاثیر آوای پرنده ی منقرض شده ای که هنگام جذب جفت صدایی خاص تولید می کرد برای این فیلم ساخته است. او برای ساخت این موسیقی در بخش Original Song نامزد دریافت جایزه اسکار نیز شد.
ویدیو این آهنگ تصاویر شگفت انگیز و بزرگ نمایی شده زندگی پلانکتون هاست که موسسه تحقیقات ملی فرانسه آن را منتشر کرده است.

در ادامه بخوانید