رابرت مورگان – The Cat With Hands

سامان
سامان
رابرت مورگان فیلم کوتاه

رابرت مورگان – The Cat With Hands

رابرت مورگان (1974) فیلم ساز و کارگردان و نویسنده بریتانیایی است که عمده شهرتش به خاطر سه فیلم کوتاهش به نام های ، The Cat With Hands 2001 و The Separation 2003 و Bobby Yeah 2011 هست . فیلم گربه ای که دست داشت ترکیبی هست از انیمیشن و لایو اکشن که داستانی عجیب و رعب آور را روایت می کند. شاید دیگر هیچ جای دنیا برای درست کردن یک فیلم ترسناک از عروسک استفاده نشود و همین استفاده به جا و درست از عروسک در این فیلم بر تاثیرگذاریش اثر می گذارد.
مجله فیلم Threat راجع به این فیلم گفته ” دیدن فیلم گربه ای که دست داشت برای هر کسی که قصد ساخت فیلم ترسناک را دارد الزام آور است. نه به خاطر کارهایی که رابرت مورگان در آن انجام داده است. بلکه به خاطر تمام کارهایی که در این فیلم نکرده است. ”
یکی دیگر از نقاط قوت این فیلم سرعت عمل در خط روایی داستان است که به مخاطب فرصتی داده نمی شود تا خودش را با حقایق مواجه کند و مستقیم به موقعیتی که باید در آن قرار بگیرد ، می‌رسد و در عین حال کارگردان به اندازه لازم و کافی جزئیاتی که بیننده نیاز دارد را در اختیارش قرار می‌دهد.
یکی دیگر از فیلم های رابرت مورگان، فیلم جدایی نام دارد . این فیلم ده دقیقه ای داستان دوقلوهای به هم چسبیده ای را تعریف می کند که در بیمارستان زندگی می کنند. گروه موسیقی Tool از این فیلم کوتاه با تغییراتی به عنوان یکی از موزیک ویدئوهایشان استفاده کرده است.
فیلم های کوتاهی که رابرت مورگان ساخته است :
Paranoid 1994
The Man in the Lower-Left Hand Corner of the Photograph 1997
The Cat with Hands 2001
The Separation 2003
Monsters 2004
Over Taken 2009
Bobby Yeah 2011
Invocation 2013
 
 

در ادامه بخوانید