حسام اینانلو – عیدانه اول

سامان
سامان
حسام اینانلو کمانچه

با این ویدیو اختصاصی از حسام اینانلو برای مخاطبین اورسی، سالی زیبا و دلنشین براتون آرزو داریم.
روز به روزتون خوش رنگ تر و بی غم تر!
صدای عید نیست ، لامروت صدای عید نیست ! صدای زنگوله های بز گله ست . صدای جفت گیری میش . صدای کوچ قشقایی ست . صدای برنو یی در دست و برنو یی در آغوش ! صدای صولت دوله ست صدای کوچ نیست صدای تبعید است ! می شنوی ؟؟ نه واقعا می شنوی ؟؟
صدای عید نیست ! لامصب صدای عید نیست . صدای نوت های خشک لای قرآن است که پدر بزرگ می گرفت پیش رویمان تا با بوی نویی اسکناس برای خودمان دشت کنیم ! صدای کشیدن تی روی فرش های شسته شده توی حیاط ! صدای دوره گرد های آخر اسفند ! می شنوی ؟؟
صدای بلوچ است ! صدای بلوچ ! پیچیده به باد از بالای دریای مکران بگذرد تا به زیر لباس سفید مردانی که با چوب هایی در دست بچرخند و در پیشگاه حسن یار محمد بخوانند بخوانند های بخوانند . نوایی ؛ نوایی ! صدای باد است که می برد باد ! می برد عطر زن بلوچ را تا بریزد روی هامون روی روزی آب های هامون روی روزی آبی هایش ! می شنوی ؟؟
صدای عید ؟؟ صدای کرد است ! صدای زریوار است صدای یارسان است ،صدای آبی آب است ، صدای کابوکی ست ، صدای مرد کرد ، صدای تیری که از قوس ابروانی رها شده نفیر کشان تا دل من ، صدای لهجه های فراموشی صدای تنبور و ته رز ، صدای دمیدن روح ، می شنوی ؟؟
عید ؟؟ صدای ارومیه ، صدای آذری ، صدای ستارخان است انگار ، صدای باقر خان ؟؟ یاشاسین …. صدای خوردن دستی به گرمی به شانه هایت ، صدای ضربان قلبی که از نزدیکی به تنت عید می شود . می شنوی ؟؟
صداست ، صدا انگار صدای میرزاست انگار صدای جنگل ، صدای سیاهکل ، صدای درفک صدای سواد کوه صدای یوز ایرانی صدای پلنگ جویبار صدای عاشقانه ی سرخ در برف ، صدای شمالی ، صدای شعر ، صدای تیرکانی . می شنوی ؟؟
صدا صدای هفت سین است ، صدای تمام رسم های کمرنگ شده تر است ، صدای خنده های پای غذای روز عید ، صدای کشیده شدن تیغ روی مو های نیمه ی صورت ، صدای آرام پاشیدن عطر قبل از آمدن پای سفره ، صدای جمع شدن صبح عید همه خانه دایی پدر ، صدای بوسه ها ی روی گونه ها ، می شنوی ؟؟
صدای مر جنگه را می شنوی ؟؟ صدای خوانین بختیاری را می شنوی ؟؟ که صبح عید تیر در کنند و صورت مردانه شان هویت بخش ایلشان باشد ، صدای ایران را می شنوی ؟؟ صدای بی بی ستاره را ريا، صدای ایل را می شنوی ؟؟ می شنوی ؟؟ می شنوی ؟؟
صدای لر است آری صدای تاریخ است ، صدای خون و جنگ و خنده و دلاوری و شادی ، صدای عشق است . می شنوی ؟؟
صدای عید را می شنوی ؟ صدایی اگر می شنوی صدای عاشقی رفتگان است ، صدایی اگر می شنوی ، صدای سال ها بودن کنار هم است ، صدای پراکندگی نیست ، صدایی اگر می شنوی ، صدای خاموشی نیست ، صدای هزار رفیق از هم جدا شده نیست ، صدای با هم بودن سال ها بزرگ شدن کنار هم است ، صدای عید است از سال های دور ، حالا فارس و ترک و کرد و لر و عرب و قشقایی و بلوچ و گیلک و مازنی و ترکمن و بختیاری روزی شاید دوباره کبوتر هایشان را بیابند و بنویسند حال همه ما خوب است آن روز روز باشد برای ماندن ، روزی برای برگشتن ، روزی برای عید شدن روزی برای تبریک عید ، روزی برای شنیدن ، صدای عید را می شنوی ؟؟ عیدتان مبارک.
قبلا ویدئویی از دونوازی مرتضی گودرزی و حسام اینانلو در اورسی منتشر شده بود که از طریق لینک زیر می توانید این ویدئو را مشاهده کنید.
[button color=”green” size=”small” link=”https://owrsi.com/%D9%85%D8%B1%D8%AA%D8%B6%DB%8C-%DA%AF%D9%88%D8%AF%D8%B1%D8%B2%DB%8C-%D8%AD%D8%B3%D8%A7%D9%85-%D8%A7%DB%8C%D9%86%D8%A7%D9%86%D9%84%D9%88/” icon=”” target=”false”]دونوازی حسام اینانلو و مرتضی گودرزی[/button]

در ادامه بخوانید