تهران از چه می هراسد – علی مولوی

سامان
سامان
تهران از چه می هراسد

تهران از چه می هراسد (2014)

“پنجاه انسان یک سوال” پروژه‌ای جهانی و در حال اجراست که این تجربه اجتماعی به بررسی تفکرات و ارتباطات انسانی در مکان‌های مختلف و بین مردم گوناگون در کل دنیا می پردازد.
پروژه Fifty People One Question سال 2008 در نیواورلئان آغاز شد و بعد از آن به سرتاسر دنیا سفر کرد و میلیون‌ها تماشاچی رو تحت تاثیر خودش قرار داد. این مجموعه فیلم‌ سعی دارد گوشه‌ای از حس نوع‌دوستانه را به تصویر بکشد. تا رویاها را کشف نماید ، شکست‌ها و ترس‌ها را بازگو کند، عکس‌العمل‌ها ، داستان‌ها و رمزها را نشان دهد که بعضی‌ از آنها به اشتراک گذاشته می‌شوند و تعدادی دیگر تکرار نشدنی هستند و غیرقابل بیان .
علی مولوی فیلم‌ساز ایرانی ، در سال‌های 2013 و 2014 سه فیلم‌کوتاه در راستای همین پروژه ساخته است. سه فیلم به نام‌های آرزو (Wish) ، قدرت (Ability) که در کانال تلگرام اورسی فرستاده شده و آخرین فیلم از این مجموعه تهران از چه می‌هراسد (Fear) . شاید دیدن عکس العمل مردم کشورهای مختلف به سوالات مختلف هم جالب باشد. نکته‌ای که در این فیلم‌ها به چشم می‌خورد و می‌توان مقایسه‌ای انجام داد این است که قشر جوان ایران در مقایسه با هم‌ نسل‌هایش در کشورهای دیگر از میزان ناامیدی و سرافکندگی بیشتری برخودار است و نمی‌تواند آینده‌ای روشن برای خودش متصور باشد و گواه این امر سطح بالای مهاجرت است که همه ما در بین دوستانمان با تمام وجود حس کرده‌ایم. با این وجود شاید چشم امید به دوران پساتحریم باشد و امیدی که همچنان برای خیلی از ما باقیست.
درباره کارگردان
علی مولوی متولد 1367 تهران. علی مدت سیزده سال است که به صورت مستقل در زمینه ساخت فیلم و ویدئو فعالیت می‌کند. در این بازه زمانی طیف وسیعی از پروژه‌ها از جمله پروژه‌های تبلیغاتی و بازی‌های کامپیوتری و معماری، را انجام داده است.
از فیلم‌های دیگر این کارگردان : آدم و حوا – سلف پرتره – گلدان

در ادامه بخوانید