تریو مریو و تیم میم و محسن حیدری

سامان
سامان
تریو مریو تیم میم محسن حیدری

تریو مریو از معدود تریوهای ایرانی ست که به صورت حرفه ای در سبک جَز فعالیت می کند. محسن حیدری که اوایل دهه هشتاد گیتاریست گروه متال کوارتت بود( یکی از اولین گروه های سبک متال در شیراز)، پس از منحل شدن گروه به ترکیه مهاجرت کرد و بعد از مدتی به ایران برگشت. شاید ثمره این سفر تغییر سبک موسیقیایی حیدری به جَز بود. محسن حیدری در شیراز گروه تریو مریو را همراه با افشین مطلق فرد ( ویولنیست ) و پرهام ( بیسیست ) شکل داد و حاصل این اجماع آلبومی بود تحت عنوان ” آهنگ های موسا ”

[button color=”green” size=”small” link=”http://www.teriomerio.com/order/” icon=”” target=”false”]Order Ballads of Musa[/button]

بعد از تریو مریو ، “تیم میم ” (به سرپرستی محسن حیدری و همراهی میلاد عیسایی) پروژه جدیدی را به اسم رودخانه خشک کلید زد. تیم میم از پاییز امسال تقریباً هر دو هفته یک بار در خانه هنر شیراز به صورت زنده اجرا داشته و مشغول آماده کردن آلبوم خودشان بوده اند.
گروه تریو مریو چند روز پیش اعلام کرد که مجدداً فعالیت خودش را شروع کرده و در حال آماده سازی پروژه جدیدی به نام ” صنایع الکترونیک ” است و در سال جدید اجراهای این مجموعه شروع می شود و قطعاتی از آن را رونمایی می کنند.
جدای از استفاده شعرهای رضا زاهد در قطعات باکلام ، شاید نقطه مشترک قطعات پروژه های محسن حیدری ، شیوه نام گذاری و ارتباطشان با یکدیگر باشد. برای مثال رودخانه خشک اسم رودی است که در اکثر مواقع آبی ندارد و از وسط شیراز عبور می کند.پل معالی آباد، چمران، زرگری و … که همه اسم خیابان هستند.همینطور پروژه جدید تریو مریو که صنایع الکترونیک(اسم خیابانی در شیراز) نام دارد و با توجه به ترکیب گیتار الکتریک و سینتی سایزر و درامز در این آلبوم، احتمالاً به سمت موسیقی الکترونیک گرایش خواهد داشت.
در جنوب رودخانه . شعر از رضا زاهد . از آلبوم «آهنگ‌های موسا» – تریو مریو
در جنوب رودخانه مرا دوستی نبود
در جنوب خانه
آوازهایی که خوانده بودم
به صورتم می‌خوردند
.
آنجا مقدّماتِ مفصّلِ زجر را
که جانشینِ منظره‌های فلان شده بود
می‌دیدم

درخت‌هایی که در دشمنی دراز شده بودند
گلهای خائنی که در پاییز می‌رویند
و شبهای قطوری که رَسَن در گردنِ بیننده می‌انداخت
.
و باز
شبی دراز
که در مشرق رودخانه طی کردم
یا در شمالِ خانه پیمودم
در جنوبِ خانه مرا دوستی نبود
در جهاتِ رودخانه اگر دیده شوم
نابودم !
.
نشرآوانوشت ۱۳۹۰ . «کتاب‌های موسا مرعشی» _ «رضا زاهد»
 

در ادامه بخوانید