احمد کیارستمی – به یاد پدر

مجله فرهنگی اورسی
احمد کیارستمی

احمد کیارستمی نیز مانند سایر کیارستمی ها فعالیت هنری خود را از اوایل جوانی شروع کرد. او جزو گروه فنی فیلم «باشو غریبه کوچک» در سال 1365 بود و عکاسی فیلم گاویار كیومرث پوراحمد در سال 1366 را نیز به عهده داشت. او در زمینه سینما و صنعت نرم افزاری بیش از بیست ســال سابقه دارد. بعد از اینکه نقش مدیریتی در مایکروسافت خاورمیانه گرفت، توانست یک شرکت در ایران و دو شرکت در آمریکا تاسيس کند من جمله شرکت «نگاه» که نخستین شرکتی بود که تلاش میکرد فناوری های آنلاین و چندرســانه ای را به فضــای هنر بیاورد. او همچنین موســس و مدیر شــرکت فوتوموتو هم بوده که در زمینه عکاســی فعالیت می کرده است. احمد موزیک ویدیو های جذابی نیز ساخته است، خصوصا نخســتین کار او که «عشق سرعت» بود که برای گروه «کیوسک» ساخت.
اما رابطه او با پدرش عباس کیارستمی از روابط پیچیده ی پدر و فرزندی بود. رابطه ای دور اما نزدیک!
احمد کیارستمی که به ندرت از رابطه اش با پدر سخن میگفت نامه‌‌ ی کودکانه و سرشار از احساس را که پدرش چندین سال پیش و در دوران کودکی برایش نوشته بود، منتشر کرد:
“احمد کیارستمی جون سلام. حالت که خوبه. دلم واست خیلی تنگ شده اگه بیست دفه دیگه بخوابی و پاشی من میام اگرم بیام برات یه عالمه چیز میارم. یه دونه قلک میارم اینجوری که رنگش قرمزه و خیلی قشنگه که پولاتو بندازی توش. این قلکش چرمیه نمی شکنه که اگه شکست مجبور بشی بری زیر میز قایم شی. اگه پسر خوبی باشی که میدونم هستی و اگه مامانمو اذیت نکنی که میدونم اذیت نمی کنی برای تو چیزای دیگه ام میارم البته بشرط اینکه غذا خوب بخوری و اگه میلت نمی کشه به مامان بگو به تو شربت انجیر بده. خیلی خوب، تو خیلی پسر خوبی هستی و من تورو خیلی دوست دارم. بازم برات نامه می نویسم. عباس کیارستمی جون. یه کلاهم برات میخرم اینجوری که بزاری سرت تو برف بازی کنی”.
[button color=”blue” size=”small” link=”” icon=”” target=”false”]نامه عباس کیارستمی به احمد[/button]
احمد کیارستمی
 
او هم چنین به تازگی موزیک ویدیویی با صدای عبدی بهروانفر به نام ” غم ” به یاد پدرش منتشر کرده است.

در ادامه بخوانید