به من گوش کن مارلون – زندگینامه مارلون براندو

"به من گوش کن مارلون" زندگینامه مارلون براندو

مجله فرهنگی اورسی
مستند به من گوش کن مارلون - زندگینامه مارلون براندو listen to me marlon

نمایش فیلم مستند « به من گوش کن مارلون » – زندگینامه ی مارلون براندو به کارگردانی استیون رایلی در کلوپ فیلم خانه هنر شیراز
مارلون براندو اسطوره ی تاریخ بازیگری هرچقدر که در زمان حیاتش و بعد از آن شهرتی بی حد و حصر داشت اما در زندگی شخصی خود فردی بسیار گوشه گیر و البته کم حرف بود. تعداد مصاحبه ها و گفتگوهای اندکی از او موجود است اما وی در صدها ساعت صدای ضبط شده اش سنت شکنی کرده و به بروز بسیاری از درونیات خود پرداخته. نوارهایی که اکنون توسط کارگردان بریتانیایی استیون رایلی برای ساخت مستندی در مورد براندو استفاده شده.
مارلون براندو به عنوان راوی در کل فیلمِ به من گوش کن مارلون حضور دارد و با زبانی شاعرانه از زندگی ش میگوید: از کودکی ش، از روزهای سخت جوانی و خیابان خوابی هایش، از دنیای بازیگری و کلاسهای استلا آدلر ، از روابطش و احساساتی بودنش و البته تاهیتی!
او در این فیلم ابعاد تازه ایی از شخصیتش را نشانمان میدهد که در عین حال برایمان آشناست؛ شخصیتی که قسمتهایی از آن در نقش هایش نمود پیدا کرده: در «ویتو کورلئونه» ی پدرخوانده یا «استنلی کووالسکی» اتوبوسی به نام هوس؛ در «سرهنگ کورتز» اینک آخرالزمان یا «پل» آخرین تانگو در پاریس!
براندو در این فیلم بیش از پیش نشانمان میدهد که در هیچ قاعده ایی نمی گنجد؛ بازیگری که با زیرپوش ستاره شد و بازیگری را به مرحله ی تازه ایی رساند.
[button color=”red” size=”small” link=”http://www.imdb.com/title/tt4145178/” icon=”” target=”false”]IMDB – Listen To Me Marlon[/button]

در ادامه بخوانید