بنکسی Banksy – فیلم خروج از مغازه کادو فروشی

مجله فرهنگی اورسی
مجله فرهنگی اورسی
بنکسی banksy خروج از مغازه کادو فروشی exit through the gift shop

نمایش فیلم «خروج از مغازه کادو فروشی» در کلوپ فیلم خانه هنر شیراز
کارگردان: بنکسی
«خروج از مغازه کادو فروشی» نامزد دریافت بهترین مستند اسکار، داستان ارتباط مغازه‌ داری غیرطبیعی با فیلم‌ سازی ناشی را روایت می‌ کند.
این مستندِ داستانی به معرفی “بنکسی” هنرمند خیابانی مشهور می‌ پردازد. بنکسی، نام مستعارِ هنرمند گرافیتی، فعال و منتقد سیاسی، کارگردان و نقاش بریتانیایی است که سال‌ ها فعاليت خود را پنهانی نگه داشته است. با اين حال او مشهورترين هنرمند خيابانی محسوب می‌ شود و تعدادی از آثارش بين ۵۰۰ هزار تا ۱٫۵ ميليون دلار در حراجی ها فروخته شده است. اين هنرمند معترض، تاکنون در برابر دوربين‌های عکاسی و تلويزيونی ظاهر نشده و کسي چهره او را نديده است. فیلم “خروج از مغازه کادو فروشی” که خود بنکسی آن را تهیه و تولید کرده، به توصیف رابطه اش با شخصیت عجیب و غریب ” تیری گوئنا ” ، هنرمند فرانسوی – آمریکایی که در لس آنجلس زندگی می کند، می پردازد. او به آکادمی اسکار پیشنهاد داده بود با لباس مرسوم خود (که چهره او را می پوشاند) در مراسم اسکار شرکت کند اما آکادمی این پیشنهاد را رد کرد. دانشمندان دانشگاه «کوئین مری» لندن معتقدند، الگوی توزیع آثار بنکسی حاکی از آن است که شخصیت حقیقی او «رابین گانینگهام» هنرمند انگلیسی است.
«خروج از مغازه کادو فروشی» طعنه زننده است. طعنه به تمام کسانی که در مورد آثار هنری جاهلانه و متناقض نما قضاوت می کنند.
سانس ها: دوشنبه ۲۷ اردیبهشت ساعت ۱۸ و سه شنبه ۲۸ اردیبهشت ساعت ۲۰
تلفن رزرو: ۰۷۱۳۶۲۹۰۹۹۹
[button color=”green” size=”small” link=”https://en.wikipedia.org/wiki/Exit_Through_the_Gift_Shop” icon=”” target=”false”]Exit Through The Gift Shop[/button]

در ادامه بخوانید