ابراهیم معلوف در تلویزیون هلند

سامان
سامان
ابراهیم معلوف

عشق بازی ابراهیم معلوف با ترومپت

ابراهیم معلوف ( Ibrahim Maalouf ) ترومپت نواز سرشناس لبنانی در این ویدئو به همراه فرانسوا دلپورته ( Francois Delporte ) قطعه Suprises را اجرا می‌کنند و این اجرای پر از احساس‌شان از ابتدا تا انتهای آهنگ شما را با خود همراه خواهد کرد. ابراهیم در نواختن ترومپت دنباله‌رو سبک پدرش ( نسیم معلوف ) بوده است و همچون پدر با استفاده از نت‌های یک چهارم عربی در موسیقی‌ اش به شهرت زیادی دست یافته . او هم‌اکنون در پاریس زندگی می‌کند و علاوه بر آهنگ‌سازی ، نواختن ترومپت را نیز تدریس می‌کند. گیتاریست این ویدئو فرانسوا دلپورته از سن هفده سالگی نواختن گیتار را آغاز کرده و مدت پانزده سال است که سبک‌های جَز و فیوژن را به صورت تخصصی دنبال نموده و در همین زمینه با بزرگانی مثل توتس تیلمان و کریس دفورت و استفان گالاند ملاقات و همکاری داشته است .
این اجرای زنده در برنامه Vrije Geluiden صورت گرفته است. برنامه “صداها و نواهای آزاد” صبح‌های یک‌شنبه از تلوزیون هلند پخش می‌شود و در هر قسمت گروه‌های خاصی در سبک‌های مختلف از اقصی نقاط جهان را معرفی می‌کند. در پست‌های قبل به معرفی کوارتت یوری هونینگ که سابقاً در این برنامه اجرایی داشته‌اند و همین‌طور در جشنواره‌ی موسیقی فجر سال گذشته هم شرکت کرده‌اند، پرداختیم .
ویدئوی اجرای کوارتت یوری هونینگ در این لینک قابل مشاهده است.
در این جمعه دلتنگی و همراه با قطعه Suprises از ابراهیم معلوف قسمتی از کتاب چاه بابل نوشته رضا قاسمی را می‌خوانیم .

چرا این همه فرق می‌کند تاریکی با تاریکی؟ چرا تاریکی ته گور فرق می‌کند با تاریکی اتاق؟…فرق می‌کند با تاریکی ته چاه؟…فرق می‌کند با تاریکی زهدان؟… وقتی دایی ، با آن دو حفره ی خالی چشم‌ها توی صورتش ، برگشت طرف درخت انجیر وسط حیاط ،طوری برگشت که انگار می‌بیند. طوری برگشت که من ترسیدم. تو بگو،” نایی “. چرا تاریکی ازل فرق می‌کند با تاریکی ابد؟ چرا تاریکی پشت چشم هام سوزن سوزن می‌شود نایی؟ تو که از سیاره‌ی دیگری آمده‌ای … تو بگو …

در ادامه بخوانید