گروه بی بند دنباله دار شد

سیامک
سیامک
گروه بی بند بهزاد خیاوچی کسرا ابراهیمی حامد حمیدزاده

نام مجموعه جدید گروه بی بند که چند روز پیش قسمت اولش منتشر شد «دنباله‌دار» است و چهار قطعه دارد. به نظر می‌رسد بی‌بند قصد دارد از هر بند و قانونی رها باشد. در تمام زوایا هم بر این موضوع تاکید دارد؛ از انتخاب نامشان گرفته تا توضیحاتی که در سایتشان ارائه دادند: «بی‌بند یک گروه موسیقی ایرانی و مستقل است و به هیچ حزب یا گروه سیاسی، قومی و مذهبی تعلق ندارد.» شاهدِ دیگر، اینکه حدود شش سال پیش درست زمانی که بیشتر گروه‌ها در تلاش بودند تا با مجوز رسمی کار کنند، آن‌ها فعالیتشان را در زیرزمین آغاز کردند و به نوعی خود را از هر نظارت و اما و اگری نجات دادند. اعضای گروه همگی در سبک راک با سابقه و شناخته شده بودند: کسرا ابراهیمی که با گروه بهنا و اوهام کار می‌کرد، حامد حمیدزاده که از بالگرد آمده بود، بهزاد خیاوچی هم با گروه پیشروی سرخس شناخته می‌شد و خشیار جمشیدی با منکس. آن‌ها به راحتی با تغییرات اندک در اشعارشان می‌توانستند در بازار اصلی موسیقی جای گیرند و حتی درآمدی داشته باشند؛ اما مستقل بودن را انتخاب کردند.
گروه بی بند در استفاده از کلام هم بسیار آزادانه عمل می‌کند. از ساده‌ترین بیان عاشقانه گرفته که نزدیک به پاپِ رایج است تا ترانه‌های پیچیده‌تر و استفاده از لهجه اصفهانی یا زبان ترکی. همچنین آن‌ها در آلبوم آخرشان سعی دارند از کلمات و بیانی استفاده کنند که بیشترین نزدیکی را به زندگیِ روزمره‌ی امروز داشته باشد. در نهایت نکته مهم این است که اعضای بی‌بند از اینکه خودشان باشند ابایی ندارند. اگر دوست داشته باشند از آکوردهای دیستورشن و المان‌های هارد راک استفاده می‌کنند و همزمان آهنگ کویر دل از مرجان را هم کاور می‌کنند. با این اوصاف احتمالاً خوششان نمی‌آید نامِ خاصی به سبک کارشان نسبت داده شود اما برای توصیف بهتر باید گفت ریشه‌های «آلترنیتیو» به وضوح در کارشان دیده می‌شود؛ آلترنیتیو راک و گاهی آلترنیتیو پاپ.
راه خرید این آلبوم برای کسانی که داخل ایران هستند سایت و ایمیل گروه است. با هم یکی از ویدئوهای دنباله‌دار به نام «امیدی هست» را گوش می‌بینیم.


[box type=”shadow” align=”” class=”” width=””] گروه بی بند در حرکتی جالب کل آثاری که طی شش سال منتشر کرده بود را در کانال تلگرام خود ارسال کرد. گروه بی‌بند به صورت مستقل کارش را آغاز کرده و با وجود امکان دریافت مجوز، ترجیح داد به صورت شخصی آلبوم‌های خود را به دست مخاطبش برساند. بی‌بند با توجه به اهداف خود از ابتدا تا الان به صورت کاملا مستقل حرکت کرده. تهیه‌کننده و رسانه نداشته و به دلیل محدودیت‌های گروه، نتوانسته مخاطب را متوازن با سطح موسیقی‌اش جذب کند. شاید این اقدام گروه، زدن به سیم آخر تلقی شود. پیامی که نشان می‌دهد بی‌بند فارغ از دغدغه‌های مادی، برای زنده ماندن به دنبال شنیده شدن بیشتر است. اما مخاطب موسیقی آلترناتیو داخلی ترجیح می‌دهد محتوای خود را بدون زحمت از تلگرام و مجانی دریافت کند.[/box]

[button color=”red” size=”small” link=”https://t.me/b_bandmusic” icon=”” target=”true”]کانال تلگرام بی بند[/button]

 

در ادامه بخوانید