نیلز فرام ; تلفیق کلاسیک و مدرن

مجله فرهنگی اورسی
نیلز فرام

نیلز فرام نوازنده ، آهنگساز و پیانیست آلمانی ساکن برلین است. او نواختن پیانو را در دوران کودکی شروع کرد و تسلط او بر این ساز باعث شد تا به بررسی عمیق سبک پیانیست های کلاسیک پیش از خود و همچنین موزیسین های معاصر بپردازد. شناخت هم زمان موسیقی کلاسیک و مدرن باعث پیشرفت بسیار زیاد او در آهنگسازی شده است. نیلز فرام به خاطر تلفیق موسیقی کلاسیک و الکترونیک شهرت یافته است. او سبک ویژه ای در آهنگسازی و نواختن دارد و قطعات او در عین سادگی، بسیار گوش نوازند. او در آهنگ های خود از پیانو، سینتی سایزر (برای فضا سازی و تواید صدا) و پیانوی الکتریک استفاده می کند. فضاسازی ها امبینت گونه در آثار او از جمله در آلبوم spaces کاملاً مشهود است. تمام این فاکتورها باعث می شوند که شاهد یکی از زیباترین آثار موسیقی در قرن 21 باشیم، اثری که شما را به سفری میان دنیای موسیقی کلاسیک و موسیقی الکترونیک خواهد برد.
نیلز در سال 2012 عکسی در فیسبوک خود منتشر کرد و نوشت : «اولین باریه که استخونم شکسته؛ حدس بزنید کدام استخوان؟ لطفا نپرسید چی شده، فقط حواستون باشه که بیشتر حوادث توی خونه اتفاق میفته.»
نیلز فرام
 
بعد از این نیلز جراحی کرد و 4 پیچ در انگشتش کار گذاشته شد. او نام آلبوم بعدش را screws یا پیچ ها انتخاب کرد و این آلبوم را با 9 انگشت نواخت ! او خوشحال از اینکه می تواند دوباره نوازندگی کند 9 آهنگ از این آلبوم را رایگان بر روی سایتش قرار داد تا آهنگ های «۹انگشتی» را با همه شریک شود.
در این پست قسمتی از اجرای زنده ی دیدنی نیلز فرام را می بینیم .

در ادامه بخوانید