عامدانه،عاشقانه،قاتلانه دغدغه‌ ادامه‌دار یک جهان

ساغر
ساغر
عامدانه، عاشقانه، قاتلانه ساناز بیان

خبرنگاری برای روایت سه داستان جنایت معروف برای روزنامه به سراغ سه زن می‌رود. داستان اول – عامدانه – داستانِ زنی از طبقه تهی‌دست به نام نسرین است. نسرین برای پرداختن چکی سنگین که موعدش فرا رسیده و برای حل کردن مشکلاتش با دلیلی که ظاهرا برای خودش منطقی است، دست به کشتن پیرزن‌هایی درون ماشین رنو اش می‌کند. داستان دوم – عاشقانه – داستان جنایتی مشهور، درباره‌ی زنی به نام ژاله که همسر دوم یکی از افراد سرشناس است. ژاله به دلیل عشق بی‌حد و اندازه‌ به همسرش، قتل زن اول وی را به عهده گرفته. خبرنگار به سراغش آمده تا بداند آیا ژاله قاتل است؟ یا عشق آتشینش باعث قربانی کردن خودش شده؟ و داستان سوم – قاتلانه – داستان یک رهایی است. سودابه زنی کم تجربه و کم سن برای دفاع از خودش دست به قتل فجیعی زده و حالا هشت سال است که در زندان به سر می‌برد .
اما عامدانه، عاشقانه، قاتلانه ابدا هدفش روایت کردن داستان این جنایت‌ها نیست. داستان را همه می‌دانند، اما هیچ کس از روحیات این سه زن خبر ندارد. هیچکس از اخلاقشان چیزی نمی‌داند. هیچکس حرف‌های ساده و بی‌شیله و پیله‌ی آن‌ها _ نه صبحت‌هایی که درد دادگاه روایت شده _ را نشنیده .
ساناز بیان با کارگردانی بی‌نظیرش در این تئاتر روح شما را برای دو ساعت با روح خسته‌ی این سه زن پیوند می‌دهد . دست شما را می‌گیرد و شما را در دنیای پر پیچ و خم این سه متهم به جنایت می‌کند. وارد پیچ و خم اشک‌ها و لبخندهایشان .
پیش از دیدن تئاتر تصور می‌کنید قرار است وارد دنیای مستند شوید اما همین که صحنه روشن می‌شود، با فضایی روبرو می‌شوید که پر از قاب‌های شیشه‌ای متحرک و بسته‌های روزنامه است. تمامی المان‌ها هوشمندانه انتخاب شده‌اند . متحرک بودن قاب‌های شیشه‌ای و- و البته شیشه‌ای بودنشان که یادآوری می‌کنند قدرت هیچ پنهان‌کاری‌ای وجود ندارد – خبر از دنیای خیالی روح می‌دهند . و بسته‌های روزنامه حاکی از حضور همیشگی و مزاحم مطبوعات هستند .
بازی‌ها بی‌نظیر هستند. هر چهار بازیگر توانسته‌اند شخصیت‌هایشان را به خوبی درک کنند. بازی آگاهانه با بیان و میمیک‌های صورت، ترس و غم و خنده و خوشحالی این چهار شخصیت را زیر پوست تماشاچی تزریق می‌کند .
عامدانه، عاشقانه، قاتلانه، روایت‌گر دغدغه‌ی ادامه‌دار یک جهان است. قتل‌های روحی و جسمی‌ای که اتفاق افتاده. قتل‌هایی که اتفاق می‌افتد …. عاشقانه ، قاتلانه / روحیات، افکار و زندگی سه زن جنایتکار معروف به روایت ساناز بیان

[button color=”red” size=”small” link=”https://www.filimo.com/m/IlgVf” icon=”” target=”false”]لینک مشاهده فیلم تئاتر[/button]

در ادامه بخوانید