سروش نعمت الهی – بداهه نوازی دودوک

مجله فرهنگی اورسی
سروش نعمت الهی soroush

اکثر ما ساز دودوک(بالابان) رو به واسطه استاد این ساز ژیوان گاسپاریان می‌شناسیم و اجرای آهنگ ساری‌گلین همراه با حسین علی‌زاده در حافظه‌مون مونده. ساز دودوک از موسیقی ارمنستان وارد موسیقی ایران شده. یکی از نوازنده‌های این ساز که در شیراز زندگی میکنه سروش نعمت الهی است که در رویداد اول، پلت‌فرم ایوان رو همراهی کرد و با بداهه‌نوازی دودوک روح محزون این ساز رو در ما جاری کرد.
فعالیت‌های سروش در زمینه موسیقی به چند بخش مختلف تقسیم میشه. در بخش اول پروژه شخصیش رو در صفحه‌ی ساندکلاود خودش از شش سال پیش به صورت انفرادی شروع کرده که اکثر آثاری که منتشر میکنه فضایی امبینت و الکترونیک دارن و ساز دودوک در بعضی از آهنگ‌ها استفاده میشه. جدا از کارهای شخصیِ سروش نعمت الهی ، از زمان تشکیل گروه دوش، به عنوان نوازنده این گروه رو همراهی کرده و چند اجرا در شیراز و تهران انجام دادند.
فعالیت دیگه‌ای که طیف کارهای سروش رو تکمیل میکنه شروع همکاری دیگه‌ای با فضا و سازبندی متفاوت است. تریوی اورینتال متشکل از گیتار، درامز و دودوک پروژه‌ی متمایزی هست که تصمیم داره در سبک جَز، با زمینه شرقی فعالیت داشته باشه. در اجراهای آینده‌ی ایوان از این گروه سه نفره هم خواهیم دید شنید.

[button color=”red” size=”small” link=”https://soundcloud.com/soroosh-nematollahi” icon=”” target=”false”]Soundcloud[/button]

در ادامه بخوانید