حمید رضا آفریده – بداهه نوازی کمانچه پنج سیم

سامان
سامان
بداهه نوازی کمانچه حمید رضا آفریده سالهای زندگی پرنده های شهر من

بداهه نوازی کمانچه پنج سیم از حمید رضا آفریده را می بینیم. این هنرمند ساکن تهران موسیقی را به صورت آکادمیک دنبال نموده و نزد استادانی نظیر اردشیر کامکار، هادی منتظری، شهرام صارمی، احسان ذبیحی فر، نوازندگی را فرا گرفته است. از حمید رضا آفریده تا الان دو آلبوم بدون کلام به نام های پرنده های شهر من و سالهای رنگی منتشر شده است و همینطور سابقه همکاری با گروه های مختلف و حضور در جشنواره های گوناگون و کسب جوایزی در نوازندگی از جمله دست آوردهای او می باشد.
متن زیر توصیف حمید رضا آفریده در مورد دومین آلبوم خودش می باشد که به صورت شخصی آن را منتشر نموده:
 
[box type=”shadow” align=”alignright” class=”” width=””]سالهای رنگی دومین اثرم بعد از آلبوم پرنده‌های شهر من و همانند آن در ژانر موسیقی بیکلام ایرانی روانه بازار موسیقی شده است. در چیدمان و سازبندی این آلبوم از آنسامبل سازهای ایرانی استفاده شده و هیچ کلامی به غیر از سخن سازهایمان به گوش نمی‌رسد. سعی کرده‌ام چه در جمله پردازی‌ها و چه در اجرا، پایبند به موسیقی کلاسیک ایرانی باشم و در کنار آن از امکانات موسیقی غیر ایرانی بهره برده و نیز با گذر از خط و مرزهایی که در موسیقی‌مان معمول بوده و هست به نگاهی شخصی از داشته‌ها و مصالح موسیقی‌مان برسم. سالهای رنگی پانزده قطعه دارد و هر قطعه روایتی است از حال و هوای امروز ما، شرایط و اتفاقاتی که در گوشه و کنارمان و در حال گذر است، غم‌ها و شادی‌ها، پیروزی‌ها و شکست‌ها، صبرها و پایداری‌ها، عاشقانه دیدن و عاشقانه ماندنمان، هر قطعه این اثر روایتی است شخصی از شرایط که در آن، این نغمه‌ها را ساخته‌ام. شرایطی که گاه خوب بود و گاه بد و هر کدام برایم به رنگ‌هایی تشبیه شده بود. نگاه و احساسی درونی که به واسطه نت‌ها و سرانگشتان نوازنده‌ها و همراهانم در این آلبوم می‌توانید احساس کنید.[/box][button color=”red” size=”small” link=”

[button color=”red” size=”small” link=”http://beeptunes.com/album/73189403″ icon=”” target=”false”]آلبوم سالهای زندگی[/button]

در ادامه بخوانید