این همان زندگى است كه واقعا می خواهیم ؟

مجله فرهنگی اورسی
آیا این همان زندگى است كه واقعا می خواهیم راجر واترز آلبوم جدید

راجر واترز با آلبوم جديدش به نام « این همان زندگى است كه واقعا می خواهیم ؟» به مخاطبان خود مى‌گويد، آهاى! من هنوز زنده‌ام و مى‌انديشم. او دست به كنش هنرى و اجتماعى مى‌زند. اما سبك و رويكردش بيش از آنكه تداعى كننده‌ى موسيقى راك دهه‌ى ٦٠ و ٧٠ باشد، نوعى پيشنهاد به گذر از هنرمعاصر است. نوعى آرى گفتن به هنر جدى و كنشگر زمان ما! نوعى دهن كجى و نه گفتن به تعاريف تاريخ مصرف گذشته‌ى هنر موزه‌اى و دانشگاهى.
صداها و پرداخت‌هاى الكترونيك آلبوم پر رمق و پويا هستند. نه از جنس طراحان صوت معاصر كه در خلوت‌هاى خلوت‌شان با نويزهاى سفيد و قهوه‌اى (شما بخوانيد نوفه!) نويزهاى بنفش تركيب مى‌كنند. هر چند هارمونى واترز همچنان سنتى است و دلبسته‌ى آكوردهاى سه صدايي ماژور و مينور، اما ملودى‌هايش سرشار از تغزل و بديع هستند.
هنر بداهه نوازى و پرداخت‌هاى بداهه در آلبوم‌هاى واترز هميشه مشهود بوده است و در اين آلبوم نيز همچنان تاثيرگذار است. اما واترز در اين آلبوم انگار خسته است از فرياد زدن و پاسخ‌هاى جيغ مانند نت‌هاى بالاى ساكسفون( تركيب صدايى مورد علاقه واترز در جوانى) او شايد در اين سالها ديگر فهميده كه فرياد زدن و جيغ زدن را داعشيان و نئو ليبرال‌هاى جهان و بازيگران و خوانندگان فيلم هاى پورن بهتر بلدند.
صدابردارى و تفكيك صداها و مسترينگ آلبوم‌هاى پينك‌ فلويد و واترز هميشه براى صدابردارها و موسيقيدان‌ها در حكم مستركلاس بزرگى بوده است. در اين آلبوم باز هم با پروسه‌ى شگفت‌انگيزى روبه‌رو هستيم. پروسه‌ى هنر صدابردارى و مسترينگ واترز!
در اين روزها و سالها كه توليد آثار هنرى ناياب است، آلبوم جديد واترز تا مدت‌ها مى‌تواند عطش علاقه‌مندان موسيقى معاصر و جدى را سيراب كند.


یادداشت احسان صبوحی

[button color=”red” size=”small” link=”http://server.xytune.net/r/roger%20waters/mp3/studio/Roger%20Waters%20-%202017%20-%20Is%20This%20The%20Life%20We%20Really%20Want.rar” icon=”” target=”true”]دانلود پنجمین آلبوم راجر واترز[/button]

پسورد فایل فشرده: www.xytune.com

در ادامه بخوانید